رئیس پارک ملی دز از آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌ها و میکروتالاب‌های این پارک خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 25 November 2019

رضا قپانچی‌پور با اشاره به مهاجرت پرندگان به میکروتالاب‌های منطقه پارک ملی دز، اظهار کرد: با توجه به وجود تالاب‌ها و میکروتالاب‌ها در محدوده این پارک از جمله تالاب میانرود، تالاب‌های خوزینه باقر کوچک و بزرگ و میکروتالاب یعقوب، مهاجرت پرندگان به این زیستگاه‌ها آغاز شده است اما تاکنون در وضعیت مهاجرت پرندگان نسبت به سال گذشته افزایشی مشاهده نشده است. البته در پارک ملی دز سرشماری از تعداد پرندگان مهاجر انجام نمی‌شود.

وی افزود: پرندگان آبزی و کنارآبزی هر ساله به زیستگاه‌های منطقه پارک ملی دز مهاجرت می‌کنند و امسال نیز انواع این پرندگان از جمله لک‌لک، بوتیمار، پرندگانی از خانواده غازها و چنگر به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. به طور معمول این پرندگان تا پایان زمستان در این مناطق خواهد ماند.

قپانچی‌پور بیان کرد: برای جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر، به صورت مستمر تالاب‌های مهم منطقه توسط گشت‌های محیط‌بانان پایش می‌شوند و در این گشت‌ها در دو هفته گذشته دو پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بیماری‌های پرندگان نیز به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کنترل می‌شود که خوشبختانه مورد خاصی گزارش نشده است. در این خصوص اگر لاشه یا تلفاتی از پرندگان مشاهده شود، از لاشه‌ها نمونه‌برداری می‌شود و اگر پس از نمونه‌برداری مورد خاصی مشاهده شد، اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار