مدیر تجاری‌سازی اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خوزستان:
مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: درحال حاضر حدود چهار میلیون بیکار در کشور وجود دارد و سالانه نیز یک میلیون نفر به جمع بیکاران افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۰۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 25 November 2019

سیدرضا علوی در جلسه توجیهی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار که امروز (چهارم آذرماه) در مرکز رشد جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور با چالش اصلی در حوزه اشتغال مواجه هستیم و سالانه باید یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود. درحال حاضر حدود چهار میلیون بیکار در کشور وجود دارد و سالانه یک میلیون نفر به جمع بیکاران افزوده می‌شود که طبیعتا باید برای این افراد فرصت شغلی ایجاد کرد.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: ایجاد هر فرصت شغلی در کشور به طور میانگین حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. در برخی مشاغل مانند پتروشیمی، ایجاد فرصت شغلی حدود دو میلیارد تومان هزینه در بر دارد و در مشاغل خانگی این هزینه، حدود ۲۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی لزوماً باعث ایجاد اشتغال نمی‌شود، گفت: این مسئله باعث ایجاد معضل و در نتیجه ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه می‌شود. یکی از فرصت‌های ایجاد اشتغال، پرداختن به مشاغل خانگی است. مشاغل خانگی نیازمند سرمایه کمی هستند و در مقابل، تعداد زیادی فرصت اشتغال ایجاد می‌کنند.

علوی افزود: حدود پنج یا شش سال پیش مشاغل خانگی در کشور به وجود آمدند اما با چالش اساسی فروش مواجه شدیم. سال ۹۵ تغییر رویکردی در مشاغل خانگی ایجاد و نتیجه‌گیری شد که باید افراد مشغول در مشاغل خانگی را به بازار کار و به پیشران‌ها وصل کرد. این نوع مشاغل خانگی نوین در سال ۹۵ در ۹ استان برپا و باعث ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی شد.

وی در پایان گفت: فرصت‌های اشتغال درون استان خوزستان باید شناسایی شوند تا در نهایت بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم. یکی از چالش‌های جدی در کشور، مسئله اقتصادی و اشتغال است.

همچنین سید سعید حسینی‌نژاد، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با هدف اتصال مشاغل خانگی به بازار فروش صورت می‌گیرد. این طرح سراسری است و در کل کشور انجام می‌شود و در این طرح انتظار بالایی از استان خوزستان وجود دارد. هدف، افزایش کیفیت این طرح در استان است

منبع: ایسنا
برچسب ها: بیکاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار