رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان خبر داد
رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان از شناسایی ۴۸۰ زن سرپرست خانوار در خوزستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش طرح ملی "توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار" قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۰۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 25 November 2019

قدرت‌الله شاکری‌نژاد در جلسه توجیهی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار که امروز (چهارم آذرماه) در مرکز رشد جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح توسط دستگاه‌های متولی در کل کشور در حال اجرا شدن است. در این طرح در خوزستان نیز سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، استانداری و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مسئول اجرا هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: زنان سرپرست خانوار و یا خانم‌هایی که به سن تجرد رسیده‌اند، در این طرح پوشش داده می‌شوند که البته باید شرایط خاصی را داشته باشند. از جمله اینکه تحت پوشش هیچ بیمه‌ و یا هیچ سازمانی قرار نگرفته باشند. بنابراین ممکن است تعداد محدودی از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش این طرح باشند.

شاکری‌نژاد بیان کرد: در استان خوزستان ۴۸۰ زن سرپرست خانوار شناسایی شدند که ۴۲۰ نفر از آن‌ها در طرح ملی توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار، تحت پوشش قرار می‌گیرند. در مرحله اول این طرح، بانوان سرپرست خانوار باید بررسی شوند که چه مهارت شغلی دارند. مرحله دوم شناسایی کارآفرینانی است که می‌توانند محصولات تولید شده زنان سرپرست خانوار را وارد بازار کار کنند که این کارآفرینان با عنوان "پیشران‌ها" شناخته شده‌اند.

رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: پیشران‌ها افراد حقیقی یا حقوقی هستند که محصولات تولید شده را وارد بازار کار می‌کنند. مرحله سوم نیز که اهمیت زیادی دارد این است که بتوانیم زنان سرپرست خانوار را به پیشران‌ها وصل کنیم و هدف از برگزاری جلسه امروز با کارآفرینان نیز این بود که بتوانیم پیشران‌ها را معرفی کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار