مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام:
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: طی ۲ روز آینده ۱۰۰ میلیارد ریال معادل ۷۰ درصد از مطالبات بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی این استان تا پایان شهریور امسال پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۰۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 27 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین رحیمی اظهار داشت: همچنین مطالبات شهریور ماه داروخانه‌ها، پزشک خانواده و پزشک روستاها و مطالبات مردادماه برخی مراکز خصوصی نیز در همین بازه زمانی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ایلام جزو استان‌هایی است که به لحاظ پرداختی نسبت به استان‌های دیگر کشور پیشرو است، افزود: ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های بخش سرپایی بیمارستان‌های دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

رحیمی یادآور شد: ۳۵۰ هزار بیمه شده در قالب صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر و سایر اقشار در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای به صورت رایگان بیمه می‌شوند/6 ماه فرصت برای شرکت در آزمون وسع سنجی

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: هدف صندوق بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای آحاد مردم، حفاظت مالی مردم در برابر ریسک بیمه و خرید خدمات سلامت است و افراد کم‌درآمدی که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند نیز به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

رحیمی اضافه کرد: افراد دارای تمکن مالی نیز با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

وی یادآور شد: افرادیکه فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند ۶ ماه فرصت دارند در آزمون وسع سنجی بیمه سلامت شرکت کنند و در صورت نداشتن وسع مالی کافی به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: بعد از پایان این مهلت دیگر امکان تحت پوشش قرار گرفتن به صورت رایگان وجود ندارد و افراد باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند بنابراین درخواست می شود متقاضیان در فرصت باقیمانده برای وسع سنجی مراجعه کنند.

۳۵۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی ایلام کاهش یافت

مدیرکل بیمه سلامت ایلام سال ۹۶ بیمه‌شدگان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار  بار به مراکز طرف قرارداد مراجعه کردند که تعداد بسیاری از این مراجعه‌ها غیرضروری بود و ۱۳۰ میلیارد تومان برای بخش دولتی و غیردولتی هزینه شد.

رحیمی با بیان اینکه این استان از نظر مراجعه به مراکز درمانی در بعضی از صندوق‌های بیمه‌ای رتبه اول در کشور را دارد، یادآور شد: با اطلاع‌رسانی و تعامل با رسانه‌ها و انجمن‌های تخصصی سال گذشته ۳۵۰ هزار بار مراجعه‌ها کاهش یافت که باعث می‌شود خدمات بیشتری به بیمه‌شدگان ارائه شود.

رحیمی تاکید کرد: میانگین مراجعه در کشور ۱۱ بار در سال است اما این میانگین در استان ایلام بسیار بالا است بعنوان مثال در صندوق سایر اقشار این میانگین ۲۰ بار در سال است.

اجرایی شدن نسخه‌نویسی الکترونیکی در هفت شهرستان ایلام

وی در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی نیز گفت: این طرح در تمامی استان‌ها در یک شهرستان انجام شده اما در این استان در هفت شهرستان اجرایی شده است که مزایای بسیاری دارد به گونه‌ای که بیماران با ارائه کد ملی در مراکز بهداشتی درمانی دیگر نیازی به دفترچه درمانی ندارند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت ایلام، ارائه دفترچه در بیمارستان‌های دولتی نیز نیاز نیست و بیمه‌شدگان با ارائه کدملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای آیین‌نامه ارزیابی توان مالی تمام افراد فاقد، افزود: بیش از ۷۶ درصد جمعیت استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تا پایان امسال تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای تحت پوشش بیمه اجباری بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

رحیمی اظهار داشت: طبق بند الف ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه، سازمان بیمه سلامت ملزم به بیمه اجباری همه افراد جامعه است و در این راستا با اجرای آیین‌نامه ارزیابی وضعیت تمام افراد محروم و کم‌درآمد که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند توسط دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک و خود درمانی مهمترین مشکل در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان

وی در خصوص مشکلات موجود در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان افزود: استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک‌ها، خود درمانی، توصیه درمانی و مراجعه‌های غیرضروری برای خدمات پاراکلینیکی از عمده مشکلات موجود است که در صورت رفع آن‌ها و منطقی شدن هزینه‌ها، امکان ارائه خدمات بیشتری به افراد تحت پوشش وجود دارد.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت ایلام ۲۱ دفتر پیشخوان در استان فعال است که در سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر در این دفاتر خدمات دریافت کرده و تلاش ما هوشمندسازی خدمات در حوزه سلامت است.

وی افزود: ۵۱ مرکز درمانی و بهداشتی روستایی طرف قررداد در استان فعال است که روستاییان و عشایر از خدمات بخش‌های مختلف پزشک عمومی، دندانپزشکی، آزمایشگاه و داروخانه بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی یادآور شد: ۴۳۰ قلم داروی مورد نیاز روستاییان نیز از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در اختیار این مراکز قرار دارد که هزینه آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار