معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از یکشنبه دهم آذرماه ۹۸ تا شنبه شانزدهم همین ماه (یک هفته) فرصت دارند تا با مراجعه به مراکز حوزه‌های انتخابیه اقدام به نام‌نویسی کنند.
کد خبر: ۸۰۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 27 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید احمد احمدی‌زاده، افزود: یکی از خواسته‌ها و موارد مورد تاکید نظام و رهبر معظم انقلاب، مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات است که چنانچه شرایط به گونه‌ای فراهم شود که تمام طیف‌های سیاسی بتوانند نیروهای توانمند خود را وارد عرصه رقابت کنند مشارکت حداکثری مردم نیز رقم خواهد خورد.
او ادامه داد: قطعا تعداد کاندیداهای نمایندگی مجلس در این دوره نسبت به دوره قبل بیشتر خواهد بود که همین تعدد داوطلبان نمایندگی می‌تواند به بالا رفتن مشارکت کمک کند.
وی بیان کرد: بر همین اساس در استان فارس برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و همراه با حضور حداکثری مردم فراهم شده و امیدواریم با همکاری و همراهی عوامل اجرایی و نظارت شاهد تحقق این مهم باشیم.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس اظهار داشت: همچنین آموزش‌های لازم به فرمانداران و بخشداران استان نیز ارائه شده و میزان و سطح آمادگی استان برای برگزاری این انتخابات روز به روز بیشتر
احمدی‌زاده، با اشاره به پیگیری و رصد تخلفات انتخاباتی در شورای پیشگیری به ریاست رئیس کل دادگستری استان گفت: فرمانداری‌ها و هیات بازرسی هم گزارش‌ تخلفات را به ستاد پیشگیری ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد:‌ مجلس شورای اسلامی عرصه تصویب و اصلاح قوانین و نظارت بر اجرای آنها است و بر همین اساس داوطلبان نمایندگی مجلس باید بیش از سایرین قانون را رعایت کنند.

ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس، دهم آذر آغاز می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از یکشنبه دهم آذرماه ۹۸ تا شنبه شانزدهم همین ماه (یک هفته) فرصت دارند تا با مراجعه به مراکز حوزه‌های انتخابیه اقدام به نام‌نویسی کنند.
احمدی‌زاده افزود: نام‌نویسی از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر (۱۰ ساعت) ادامه خواهد داشت و داوطلبان هنگام مراجعه باید مدارکی همچون کارت ملی، شناسنامه، عکس، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن و کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی (برای آقایان) به همراه داشته باشند.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون، تمام جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.
او ادامه داد: مدارک تحصیلی که توسط داوطلبان نمایندگی مجلس ارائه می شود باید به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی به تایید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم رسیده باشد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار