با دستور رئیس جمهور ؛
رئیس جمهوری روز چهارشنبه با حضور در ایستگاه راه آهن بستان آباد دستور افتتاح و بهره برداری رسمی از خط آهن میانه- بستان آباد را صادر کرد.
کد خبر: ۸۰۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 27 November 2019

به گزارش تابناک تبریز،این خط ریلی در 6 قطعه و به طول 132 کیلومتر با هزینه 5 هزار میلیارد ریالی از ایستگاه میانه شروع شده و با گذر از مسیر کوهستانی و عبور از شهرهای ترکمنچای و تیکمه داش به ایستگاه راه آهن بستان آباد متصل می شود .

در فاز بعدی این طرح، مسیر 71 کیلومتری بستان آباد به ائل گلی در تبریز به بهره برداری خواهد شد.

طرح احداث راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول 203 کیلومتر با هدف کاهش 114 کیلومتر مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور، با اعتبار 14هزار و 140 میلیارد ریالی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که با اتمام عملیات اجرایی این طرح زمان حرکت قطار تهران - تبریز حدود 5.5 ساعت کاهش می یابد و این امر در کاهش هزینه های تمام شده جابجایی کالا و مسافر داخلی و همچنین رشد سهم ایران در ترانزیت بین المللی در منطقه نقش اساسی دارد.

اشتغالزایی برای 200 نفر و ظرفیت جابجایی سالانه 7 میلیون تن بار و 2 میلیون نفر مسافر از مزایای این طرح توسعه ای در استان آذربایجان شرقی است.

همچنین با فرمان و بدرقه دکتر روحانی نخستین قطار مسافربری ایستگاه بستان آباد با 159 مسافر که از خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران شهر بستان آباد هستند، به مقصد مشهد مقدس به حرکت درآمد.

در این طرح ریلی اولین محموله ریل ملی تولید ذوب آهن اصفهان در راه آهن بستان آباد- میانه نصب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار