معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح بازنگری و تحول در خطوط اتوبوسرانی شهر قم تا پایان آذرماه اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۰۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴ 28 November 2019

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگاران از انجام مطالعات برای بازنگری و تغییر خطوط اتوبوسرانی شهر قم خبر داد و گفت: در شرایط کنونی خطوط اتوبوسرانی به صورت شعاعی بوده که نقاط مختلف شهر با یک خط و عبور از مرکز شهر به یکدیگر متصل بودند.

وی بازنگری در خطوط اتوبوسرانی قم را ضروری دانست و تصریح کرد: در هسته مرکزی شهر با توجه به حجم بالای تردد انواع وسایل نقلیه عبور اتوبوس‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بود که به این منظور رینگی طلایی برای اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده که اتوبوس‌های خطوط مختلف مسافران را در پایانه‌ها برای تردد در هسته مرکزی تحویل این خط می‌دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: بر اساس طراحی‌های جدید، مقصد اتوبوس‌ها تا نزدیکی حرم مطهر بوده و این خط حلقه اتصال همه خطوط و دسترسی مردم به حرم مطهر، خیابان‌های اطراف حرم و ایستگاه‌های اتوبوس است.

وی با تأکید بر پیش‌بینی 10 تا 12 اتوبوس برای رینگ اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) یادآور شد: زمان ورود هر اتوبوس به ایستگاه حدود 5 دقیقه پیش‌بینی‌شده است و در ایام خاص نیز این تعداد اتوبوس قطعاً با افزایش روبرو خواهد شد.

ذاکریان با اشاره به راه‌اندازی خط اکسپرس و تندرویی از پایانه 72 تا شهرک پردیسان تصریح کرد: در این خط نهایتاً 3 تا 5 ایستگاه پیش‌بینی‌شده است که قطعاً نقش به سزایی در کاهش حجم ترددها به مرکز شهر داشته و با سرعت مناسب می‌تواند مسافران را به پایانه سفرهای خارج شهر 72 تن برساند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تغییرات دیگر این طرح را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی از خطوط با تغییر پیمایش محور به‌جای مسافر محور روبرو خواهند شد.

وی به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر قم اشاره کرد و افزود: 110 دستگاه اتوبوس جدید با سوخت یورو 4 و با حجم بسیار پایین آلایندگی در سطح شهر قم از اول مهرماه وارد شده است که علاوه بر کاهش عمر ناوگان در خدمت‌رسانی به مردم هم نقش ویژه‌ای داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار