عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افراد مسن بالای 60 سال، کودکان زیر 5 سال و افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند از افراد در معرض خطر آنفلوآنزای شدید هستند و در این افراد اهمیت پیشگیری و درمان دوچندان است.
کد خبر: ۸۰۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 28 November 2019

نادر زرین‌فر در حاشیه کنفرانس علمی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزا که در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی حاد است که با تظاهراتی همچون تب شدید، بدن درد، سردرد و تهوع نمایان شده و شدت علائم آن از سرماخوردگی بیشتر است.

وی افزود: در این بیماری، بیمار باید به طور کامل استراحت کرده و قادر به انجام کارهای روزانه خود نیست، در بیماری آنفلوآنزا بین 0.2 تا نیم درصد احتمال مرگ و میر وجود دارد، اما سرماخوردگی سبب مرگ و میر نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: افراد مسن بالای 60 سال، کودکان زیر 5 سال و کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند از افراد در معرض خطر آنفلوآنزای شدید هستند و در این افراد اهمیت پیشگیری و درمان دوچندان است.

زرین‌فر بیان کرد: آنفلوآنزا داروهای موثر برای درمان دارد که این داروها در مراکز بهداشتی و درمانی موجود هستند. با توجه به اینکه در فصل پیک بیماری قرار داریم این دارو در مراکز بهداشتی ما موجود است و توسط متخصص تجویز خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال این بیماری چند هفته زودتر در اوایل آبان ماه آغاز شد و با توجه به موضوع تحریم‌ها امسال در دسترس قرارگرفتن داروی موثر آنفلوآنزا مقداری با تاخیر صورت گرفت اما در حال حاضر این دارو موجود است و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آنفولانزا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار