معاون استاندار ایلام:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: با تلاش های صورت گرفته سند جامع ارتقای وضعیت زنان استان در مراحل نهایی تدوین است.
کد خبر: ۸۰۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 28 November 2019

به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری افزود: این سند  مسائلی همچون نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده ، خودکشی، کاهش دوام زندگی مشترک در سال های اول ، سرپرستی بالای زنان در خانواده های ایلامی ، سطح پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در نقاط روستایی، افزایش میانگین سن ازدواج دختران، افزایش میزان سزارین، کاهش مشارکت سیاسی _مدنی زنان و افزایش میزان زنان معتاد دستگیر شده را در بر می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام، سند جامع ارتقای وضعیت زنان استان را یک سند راهبردی جامع، مستدل، مایه دار، زمان بندی شده و کارشناسی دانست و ادامه داد: حمایت از اجرای این سند باید در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی، لازمه اثرگذاری طرح های پژوهشی را تدوین آنها بر اساس چارچوب های بومی منطقه عنوان کرد و افزود: بومی سازی کارهای پژوهشی و اجرایی کرن آنها لازمه ی کارهای پژوهشی است که پژوهشگران ما باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشند.

وی، ایجاد کمپ ترک اعتیاد بانوان یکی از نیازهای ضروری و با اهمیت در استان دانست و ادامه داد: موضوع سلامت و ورزش بانوان در ایلام نیازمند فرهنگسازی است تا بیش از این شاهد حضور بانوان در مجامع ورزشی باشیم.

لازم به ذکر است در این نشست مدیران بیمه سلامت، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، کمیته امداد، بهداشت و درمان و نماینده سازمان های مردم نهاد به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود در این نشست پرداختند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار