مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از افتتاح اولین رستوران کاغذی ایران در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 30 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مرتضی جلیلی ، به سرانه پائین مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله مسائلی است که تاکنون توجه جدی به آن در کشور نداشته‌ایم و تاحدودی مورد غفلت واقع شده است، درحالیکه در روایات دینی و احادیث ائمه اطهار روی این مسئله تاکید شده است.

وی بابیان اینکه حضرت علی(ع) از کتاب به عنوان غذای روح انسان یاد می‌کنند، عنوان کرد: باتوجه به اهمیت کتابخوانی و به منظور توسعه فرهنگ مطالعه بین دانشجویان، تصمیم گرفتیم تا اولین رستوران کاغذی کشور را در دانشگاه آزاد کرمانشاه راه اندازی کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در رستوران کاغذی خدماتی را در خصوص کتاب به علاقمندان و دانشجویان ارائه می‌دهیم، اظهار کرد: در این رستوران کتاب‌هایی در موضوعات مذهبی، سیاسی، اجتماعی، خانواده، ادبیات، رمان و.... را با تخفیف 20 درصدی به دانشجویان می‌فروشیم، امانت می‌دهیم و حتی کتاب‌های مورد علاقه‌شان که پیدا نمی‌کنند را سفارش می‌دهند تا برای آنها تهیه کنیم.

جلیلی اضافه کرد: در این رستوران نذر کتاب هم داریم، یعنی افرادی که در خانه کتابی دارند که دیگر آن را مطالعه نمی‌کنند، می‌توانند آن را به رستوران کاغذی بدهند تا بصورت امانت برای مطالعه در اختیار دیگران قرار دهیم یا حتی تبادل کتاب داشته باشند.

وی بابیان اینکه در روزهای آینده فعالیت‌های فرهنگی دیگری نیز در رستوران کاغذی دانشگاه انجام می‌گیرد، گفت: در نظر داریم مسابقات کتابخوانی را در این رستوران با عنوان "بفرمایید یک پرس غذای کاغذی" برگزار کنیم و در کنار آن جلسات نقد کتاب، آموزش نویسندگی و رمان‌نویسی را هم خواهیم داشت.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: باتوجه به اینکه راه اندازی این رستوران طی دو روز گذشته با استقبال گسترده دانشجویان همراه شده، برای همین می‌خواهیم این طرح را به عنوان پایلوت به کشور دهیم تا در دیگر دانشگاه‌های کشور نیز اجرا شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار