رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان مطرح کرد
یک فعال کارگری با بیان اینکه فاصله زیادی میان درآمد و هزینه‌های خانواده‌های کارگری وجود دارد، گفت: دولت باید به بازار اقلام نظارت بسیار دقیق و ویژه‌ای داشته باشد و اجازه ندهد تا به بهانه افزایش قیمت بنزین، نرخ دیگر محصولات در بازار افزایش پیدا کند زیرا خانواده‌ها و به ویژه خانوار کارگری در شرایط فعلی از نظر اقتصادی تحت فشار هستند.
کد خبر: ۸۰۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 01 December 2019

هوشنگ درویش در خصوص نقش بسته حمایتی دولت پس از سهمیه‌بندی بنزین در زندگی کارگران اظهار کرد: بنزین در سفره خانواده ایرانی نقشی اساسی دارد و افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش قیمت بسیاری از محصولات و خدمات در کشور می‌شود و از این رو دولت باید نسبت به کنترل بازار توجه جدی داشته باشد تا شاهد افزایش قیمت محصولات نباشیم.

وی افزود: در صورتی که دولت بتواند شرایط بازار را پس از سهمیه‌بندی اعمال‌شده، کنترل کند و نظارت کافی را روی قیمت‌گذاری اقلام داشته باشد، فشاری که از افزایش قیمت بنزین به خانواده‌ها وارد شده است، کاهش می‌یابد و خانوارهای کارگری می‌توانند با مشکلات کمتری در شرایط فعلی زندگی کنند.

شکاف زیاد میان درآمد و هزینه‌های خانوار کارگری

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان با بیان اینکه خانوارهای کارگری با حداقل حقوق دریافتی زندگی می‌کنند، تصریح کرد: یک خانواده کارگری با توجه به دریافتی حداقلی که دارد، برای تامین ۳۵ قلم کالای اساسی مورد نیاز خانوار نیازمند درآمد بسیار بیشتری است و در تامین این اقلام کالایی دچار مشکل است. بسته معیشتی در نظر گرفته شده از سوی دولت در کنار این حداقل دریافتی خانواده می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند اما همچنان فاصله زیادی میان درآمد و هزینه‌های خانواده‌های کارگری وجود دارد.

معیشت کارگران در اولویت قرار بگیرد

درویش عنوان کرد: تعدادی از کارفرماها این حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران را نیز پرداخت نمی‌کنند و یا در فاصله‌های زمانی زیادی حقوق کارگران را می‌دهند و این مساله در چنین شرایط دشوار اقتصادی که قیمت بنزین نیز افزایش پیدا کرده است، اصلا صحیح نیست و باید معیشت کارگران در اولویت مسئولان و همچنین کارفرماها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی موجود خانوارهای کارگری تحت فشار هستند و به سختی روزگار می‌گذرانند و از این رو پرداخت به موقع حقوق و مزایای آن‌ها و همچنین نظارت دولت بر نرخ اقلام می‌تواند به شرایط زندگی آن‌ها کمک کند.

لزوم فعالیت مجدد تعاونی‌های کارگری

این فعال کارگری با تاکید بر لزوم فعالیت مجدد تعاونی‌های کارگری گفت: شرکت‌های تحت پوشش قانون کار و همچنین کارگران باید مجددا تعاونی‌هایی را راه‌اندازی کنند تا به کمک این تعاونی‌ها نسبت به تامین اقلام موردنیاز خانواده‌های کارگری اقدام شود.

درویش با بیان اینکه تعاونی‌های کارگری می‌توانند کمک‌کننده معیشت خانوار کارگری باشد، عنوان کرد: این تعاونی‌ها باید از سوی دولت، کارفرماها و همچنین خود کارگران فعال و حمایت شوند تا از طریق این تعاونی‌ها بتوان ارزاق مورد نیاز خانوار کارگری را تامین کرد.

خانوار کارگری از نظر اقتصادی تحت فشار هستند

وی اظهار کرد: دولت باید به بازار اقلام نظارت بسیار دقیق و ویژه‌ای داشته باشد و اجازه ندهد تا به بهانه افزایش قیمت بنزین، نرخ دیگر محصولات در بازار افزایش پیدا کند زیرا خانواده‌ها و به ویژه خانوارهای کارگری در شرایط فعلی از نظر اقتصادی تحت فشار هستند و با مشکلات فراوانی در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند و انتظار دارند تا دولت حامی آن‌ها باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار