عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به افزایش قیمت بنزین، گفت: نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و سرویس‌های مدارس طبق مصوبه قبلی شورای شهر است و افزایش نمی‌یابد.
کد خبر: ۸۰۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 01 December 2019

رحیم کعب‌عمیر با اشاره به افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: در سطح شهر اهواز یک هزار و ۹۰۰ دستگاه تاکسی فعال وجود دارد که حدود ۶۰۰ دستگاه از این تعداد تاکسی فرسوده هستند.

وی افزود: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اهواز، به ۱۲ هزار دستگاه تاکسی در شهر نیاز داریم که با توجه به این شرایط، در حال حاضر تنها یک‌دوم تاکسی‌های مورد نیاز در سطح شهر وجود دارد. از طرف دیگر، به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هم نیاز داریم در حالی که اکنون تنها حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال هستند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: نبود تاکسی و اتوبوس و همچنین تکمیل نبودن پروژه مترو موجب شده که با کمبود وسایل حمل و نقل در شهر اهواز مواجه باشیم. بنابراین برای جبران کمبود وسایل حمل و نقل و نبود مترو، از مسافربرهای شخصی ساماندهی‌شده و ساماندهی‌نشده، استفاده می‌شود.

کعب‌عمیر بیان کرد: در اهواز یک هزار و ۶۸۰ مسافربر شخصی طی سال‌های گذشته ساماندهی شده‌اند اما با توجه به افزایش نرخ بنزین، این مسافربرها سهمیه بنزین ندارند. باتوجه به این مساله، به این رانندگان پیشنهاد داده‌ایم که سهمیه‌ای به عنوان کمک به حمل و نقل عمومی در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا کرایه‌ها را افزایش ندهند.

وی با بیان اینکه مسافربرهای شخصی که ساماندهی‌ نشده‌اند، تحت کنترل شهرداری نیستند، گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسافربر شخصی غیرساماندهی‌شده در اهواز وجود دارد که با توجه به افزایش قیمت بنزین، این رانندگان باید ساماندهی شوند تا سهمیه‌ای به آن‌ها اختصاص یابد.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وجود ۴۸۰ دستگاه مینی‌بوس در اهواز، بیان کرد: با توجه به این وضعیت، به اتحادیه مینی‌بوس‌داران فراخوانی برای استفاده از ظرفیت مینی‌بوس‌های اهواز داده‌ایم و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح اهواز حمل و نقل شهروندان را انجام می‌دهند. مینی‌بوس‌های این رانندگان با هزینه خودشان تامین شده و دولت کمکی در این زمینه نداشته است.

وی افزود: همچنین پیشنهاد داده‌ایم بسته حمایتی کوتاه‌مدتی برای مینی‌بوسرانی، تاکسی‌رانی و مسافربرهای شخصی سامان‌دهی شده داشته باشیم.

کعب‌عمیر عنوان کرد: در بلندمدت دولت باید برای بازسازی ناوگان مینی‌بوسرانی و استفاده از این وسایل در حمل و نقل شهری وام‌های کم‌بهره در اختیار این افراد قرار دهد.

وی در خصوص افزایش نرخ آژانس‌های تاکسی‌رانی، بیان کرد: آژانس‌ها زیرنظر سازمان صنعت و معدن و تجارت هستند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و سرویس‌های مدارس طبق مصوبه قبلی شورای شهر است و افزایش نمی‌یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار