اما روز گذشته خبری در فضای مجازی استان منتشر شد که بازهم  از خطای انسانی نشات گرفت ،آن هم از سوی صنفی که خطای شغلی و عدم دقت وظرافت او  ، هم می تواند سر یک بیگناه رابه پای دار بکشاند یا درست مثل سوژه همین وجیزه ،از یک ایرانی الاصل سلب تابعیت نماید ،اشتباه یک قاضی دادگاهی در خرم آباد لرستان در تشخیص تابعیت ،یک جوان ایلامی را از سرزمین مادری اش دیپورت کرد! 
کد خبر: ۸۰۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ 02 December 2019

تابناک ایلام ::اشتباه وخطا بخشی از کار آدمیزاد است ،انسان به جرم انسان بودنش خواسته و یا ناخواسته در انجام برخی کارها دچار خطا و اشتباه می شود.خطاها واشتباهات خواسته اش را به پای جایزالخطا بودنش نگاشته  و خطاهای خواسته اش را سهل انگاری و جرم می نگارند!

در این وادی سرشار از خطا و اشتباه ،به کرات خطاهای انسانی به گوشمان خورده است ،پزشکی که به جای پای شکسته ،پای سالم مصدوم  را جراحی کرد،جراحی که قیچی در شکم بیمار جا گذاشته ،معلمی که در تصحیح برگه،در سر جمع نمرات دانش آموز دچار خطا شده ،آشپزی که غذایش را شور یا بی نمک درست کرده و یا خلبانی که در محاسباتش دچار خطا شده وهواپیمایی را با سر به قله کوه کوبیده و دهها مورد شبیه به اینهایی که گفته شد ! همه وهمه نشات گرفته از اصلی است که براساس آن انسان را از "خطا" گریزی نیست!

شاید در این راستا بتوان بر بسیاری از خطاها به دیده اغماض نگریست ،اما در پاره ای از رفتارها و اعمال  انسانی ،مجالی برای آزمون وخطا نیست ،چون گاهی ممکن است یک خطا برای همیشه آخرین خطا باشد .درست مانند خطای پزشکی که به جای بیرون آوردن جفت از شکم مادر زائو! رحم را از شکم او خارج کرده وبرای همیشه انسانی را از نعمت مادر شدن محروم کرده است!

اما روز گذشته خبری در فضای مجازی استان منتشر شد که بازهم  از خطای انسانی نشات گرفت ،آن هم از سوی صنفی که خطای شغلی و عدم دقت وظرافت او  ، هم می تواند سر یک بیگناه رابه پای دار بکشاند یا درست مثل سوژه همین مطلب ،از یک ایرانی الاصل سلب تابعیت نماید .خبر هم این بود؛"اشتباه یک قاضی دادگاهی در خرم آباد لرستان در تشخیص تابعیت ،یک جوان ایلامی را از سرزمین مادری اش دیپورت کرد"! 

داستان هم از این قرار است که حامد آس ۱۹ سال سن داشته و از بدو تولد کر و لال می باشد. وی با یک لباس کردستانی سرمه ای رنگ از روز دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ از منزل خارج شده و طبق آخرین اخبار در شهر خرم آباد دستگیر و به خاطر عدم توانایی در تکلم، توسط قاضی دادگاه خرم آباد به اشتباه ،اتباع افغانی تصور شده و به این کشور فرستاده شده است.

جوان کر و لال ایلامی (ملکشاهی) که بیستم آبان ماه با موتورسیکلت از منزل خارج شده بود در خرم آباد دستگیر شده و به گمان اینکه از اتباع افغانی است به کشور افغانستان فرستاده شد.

خانواده این جوان ایلامی که اهل شهرستان ملکشاهی و ساکن بخش مهر ملکشاهی هستند در حال حاضر در افغانستان و در شهر هرات به دنبال فرزند خود می گردند.

  این موضوع با پیگیری خانواده این جوان امروز در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفته ومدیرکل بهزیستی ایلام گفت : این مساله روز گذشته از طریق خانواده این معلول در فضای مجازی اعلام و با مراجعه این خانواده صبح امروز این دستگاه برای پیدا کردن این معلول وارد کار شد.

به گفته همتی، در این زمینه بستگان این معلول صبح امروز به این اداره کل مراجعه و مکاتبه و رایزنی لازم با حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور انجام تا از طریق مراجع ذیربط اقدام لازم برای بازگشت این معلول به کشور انجام شود.

انتظار می رود دستگاه قضایی کشور وخاصه قاضی محترم این پرونده با بی دقتی مراتب سلب تابعیت این جوان ایلامی را فراهم آورده ومشکلات چدی برای این جوان وخانواده اش ایجاد کرده اند ،با  جبران این خطای بزرگ ،موضوع را از مبادی ذیربط پیگیری نموده تا هر چه زودتر این جوان ایلامی به دامن خانواده خود بازگردانیده شود ،البته هرچند خطا بخش جدایی ناپذیر رفتار وکردار ما انسانهاست ،اما می توان با دقت وظرافت از بروز چنین خطاهایی ممانعت به عمل آورد.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
خود افغانها را اخراج کنید که عامل جرم و جنایت کشورند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
به نظر من آن قاضی نیر بایستی به کشور ژئیر یا گابن تا زمان پیدا شدن آن فرد انتقال داده شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
عجب:/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
باید به این قاضی محترم خرم آبادی جایزه برترین قاضی سال را بدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
خیلی جالبه پلیس میگه حامد دراینجا پرونده نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
این قاضی با این هوش سرشار ودقت بالا باید رئیس دیوان عالی کشور بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
قدیما در حکومت سابق قضاوت پس از طی مراحل دانشگاهی به اشخاص سپرده میشد بعد از انقلاب با طی یه دوره کوتاه مدت یه عده شدند قاضی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار