مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بابلسر خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 02 December 2019

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مازندران، سیف‌الله فرزانه با اشاره به اهمیت شناخت مردم استان از جنگل‌های هیرکانی و ظرفیت‌های ثبت جهانی آن گفت: جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تعدادی از مسئولان ملی و استانی در هتل میزبان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رونمایی از لوح ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، رونمایی از پوستر مستند، گزارش رویداد پرسبوک، مانور یگان‌های حفاظت میراث‌فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست و اجرای موسیقی آیینی، بخش‌هایی از این مراسم خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اهمیت توجه به هنرهای معاصر در راستای معرفی این جنگل‌ها اظهار کرد: در حاشیه جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گروهی از هنرمندان با اجرای طرحی در قالب هنرهای مفهومی به موضوع این جنگل‌ها می‌پردازند.

فرزانه خاطرنشان کرد: جنگل‌های هیرکانی یکی از مهم‌ترین موضوعات در رویداد بین‌المللی "ساری ٢٠٢٢" (پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو) خواهد بود و تلاش خواهیم کرد برنامه‌های مستمری در این خصوص داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود شش لکه جنگل‌های هیرکانی در مازندران افزود: جنگل بولا در شهرستان ساری، جنگل واز در شهرستان نور، جنگل الیمستان در شهرستان آمل، حوزه ۴۵ و ۴۶ جنگل بخش کجور شهرستان نوشهر، جنگل خشکه‌داران شهرستان تنکابن و جنگل چهارباغ شهرستان چالوس در این پرونده، ثبت جهانی شد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یادآور شد: بعد از باغ عباس‌آباد بهشهر، جنگل‌های هیرکانی دومین میراث جهانی استان مازندران بوده که در یونسکو به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار