مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: معلولان با تلاش و کوشش توانایی بسیار خوبی در زمینه های متفاوت دارند و می توانند در رشته های مختلف بدرخشند‌.
کد خبر: ۸۰۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 03 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،فاطمه رضوان مدنی در مراسم روز جهانی معلول که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگ و هنر برگزار شد ضمن تبریک هفته بزرگداشت معلولین اظهار کرد: امروز ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین است .با دیدن نمایشگاه همه درمیابیم معلولیت محدودیت نیست، معلولین توانستند در جایگاه های ورزشکاران و نخبگان رتبه های بین المللی به دست آوردند و توانایی خود را ثابت کنند.روح بزرگ و همت والای معلولین قابل ستایش است


وی در ادامه افزود: بهزیستی بالغ ۱۵۳۸۲۶ نفر تحت پوشش دارد و از این تعداد ۳۸۹۹۳ معلول هستد و از حمایت های اجتماعی و مالی بهزیستی بهرمند می شوند.

رضوان مدنی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: با این وجود مسئولین کشوری از بهزیستی حمایت می کنند، همچنین حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی ۲ و نیم برابر افزایش یافته و هر سه ماه یکبار مبلغ ۳۶۰‌ الی ۴۸۰ هزار تومان بر اساس نوع معلولیت، سالمندی، و بیماری واریز می شود.


مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغ آیین نامه رئیس جمهور  تصریح کرد: همه دستگاها موظف هستند شهریه دانشجوهای تحت پوشش تا مقطع کارشناسی ارشد به صورت کامل و در مقطع دکتری ترمی ۴ میلیون پرداخت شود و افرادی که از معلول تا ۵۰درصد ازپرداخت مالیات معاف میشوند‌. همچنین استخدام معلولین در طبق رشته مورد نظرقرار در دستور کار است .

وی با عنوان مشکل مسکن معلولین بیان کرد: کارهای خوبی در بحث مسکن و جهیزیه با همکاری استاندار، معاونین، مدیران کل و بانک ها،سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام و نیروی انتظامی انجام شده است همچنین در رابطه با وسایل توان بخشی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار