مهرعلیان گفت: داروی اسلتامیویر در داروخانه‌های دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود
کد خبر: ۸۰۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 04 December 2019

توزیع داروی آنفلوانزا

به گزارش تابناک سمنان: در چند هفته اخیر شاهد موج شدید شیوع آنفلوانزا در اروپا و آسیا هستیم. بیماری که طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت تا کنون جان ۵۶ نفر از هموطنانمان را گرفته است. حال در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری، در حالی اخباری مبنی بر کمبود داروی اسلتامیویر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که گویا بر اساس دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت این دارو در تمام داروخانه های کشور توزیع نشده است.

غلامحسین مهر علیان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای تهیه داروی اسلتامیویر به دلیل تجویز اصلی برخی پزشکان افزایش پیدا کرده است و این دارو بر اساس پروتکل معاونت بهداشت در داروخانه‌های دانشگاهی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس پروتکل معاونت بهداشت  این دارو در داروخانه‌های خصوصی توزیع نشده و مردم برای تهیه آن به این مراکز مراجعه نکنند.

او ادامه داد: قرص اسلتامیویر طی روز‌های آینده در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد و تا آخر هفته آینده نیز تعداد ۵۰۰ هزار عدد از این قرص در دانشگاه‌های مختلف توزیع می‌شود تا بیماران بدون هیچ مشکلی بتوانند از داروخانه‌های منتخب واقع در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آن را تهیه کنند.

کمبودی در زمینه واکسن آنفلوانزا نداریم

مهرعلیان در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا در سراسر کشور  گفت: در حال حاضر با توجه به موج شیوع آنفلوانزا هیچ مشکلی در زمینه واکسن آنفلوانزا در کشور نداریم و متقاضیان این واکسن موفق به دریافت و تزریق آن شده‌اند.

او یاد آوری کرد: واکسن آنفلوانزا به مقدار کافی در سراسر کشور توزیع شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار