مدیرکل بهزیستی خوزستان خبر داد:
مدیرکل بهزیستی خوزستان از پرداخت حق پرستاری به ۵۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 05 December 2019

غلامرضا صدیق راد در جشن روز جهانی معلولان گفت: هدف سازمان ملل از نامگذاری روز ۱۲ آذر (سوم دسامبر) به عنوان روز جهانی معلولان در سال ۱۹۹۲ آن بود که حقوق مادی و معنوی معلولان توسط NGOها، نهادهای دولتی و معلولان پیگیری شده و راهکارهای مناسب در رفع موانع و آسیب هایی که در مسیر تردد معلولان وجود دارد، فراهم شود.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان "ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار" افزود: تقریبا ۱۵ درصد جمعیت هر کشور را معلولین تشکیل می دهند و این عدد سهم بزرگی از ظرفیت های جامعه را شامل می شود.

صدیق راد با اشاره به وظایف گسترده سازمان بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری از معلولیت ها و اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۷۵ هزار معلول در بهزیستی خوزستان ثبت نام کرده اند که حدود ۵۰ هزار نفر از این عزیزان مستمری یا به عبارتی حق نگهداری در منزل دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: در ۳۲ مرکز شبانه روزی توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان بالغ بر ۲ هزار معلول نگهداری می شوند و همچنین ۶۵۰۰ دانش آموز و ۱۰۰۰ دانشجوی معلول نیز از کمک هزینه تحصیلی استفاده می کنند.

وی با اشاره به افزایش مستمری معلولان ضایعه نخاعی اظهار کرد: خوشبختانه مستمری یا حق پرستاری این عزیزان به مبلغ ۵۵۴ هزار تومان در ماه افزایش یافته است.

صدیق راد در پایان ضمن ابراز امیدواری درباره تلاش های صورت گرفته در بحث مناسب سازی محیط تردد معلولان گفت: کمیته های مناسب سازی به طور مرتب در حال برگزاری است و هفدهمین جلسه نیز با حضور مدیران کل دستگاه های دولتی در استانداری برگزار شد و تمام دستگاه ها مکلف شدند این موضوع را رعایت کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار