عیسی‌زاده:
مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان با بیان‌اینکه صدا و سیما یک ریال هم از حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها نداد و اکنون نیز در زمینه حق پخش اینترنتی چوب لای چرخ باشگاه‌ها می‌گذارد، گفت: مشکل ما تیم‌های استقلال و پرسپولیس هستند و اگر ما هم ۵۰ یا ۹۰ میلیارد تومان در زمینه حق پخش تلویزیونی به صورت غیرمستقیم دریافت می‌کردیم، صدای‌مان در نمی‌آمد.
کد خبر: ۸۰۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 07 December 2019

علی عیسی‌زاده در خصوص واگذاری حق پخش تلویزیونی از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و اجرای حق پخش اینترنتی به باشگاه‌ها، اظهارکرد: چرا وقتی صدا و سیما حق پخش تلویزیونی را به ما نمی‌دهد، اکنون برای اجرای حق پخش اینترنتی، چوب لای چرخ باشگاه‌ها می‌گذارد؟ پس باشگاه‌ها که در حال نابود شدن هستند باید چکار کنند؟

وی افزود: آقای عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما باید فکری به حال باشگاه‌ها کند؛ چرا اکنون صدا و سیما باید مانع پخش اینترنتی مسابقات شود و این موضوع را به صورت انحصار برای خود بخواهد؟ این کار یعنی چوب لای چرخ باشگاه‌ها گذاشتن.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان خاطر نشان کرد: قانونی در خصوص حق پخش تلویزیونی وجود داشت، در حالی که صدا و سیما آن را اجرا نکرد و یک ریال هم به ما نداد. اگر صدا و سیما واقعا می‌تواند حق پخش تلویزیونی را به باشگاه‌ها بدهد، این کار را انجام دهد و ما هم دوست داریم این کار از طریق صدا و سیما باشد. با توجه به وضعیت تورم و گرانی‌ها فکر می‌کنم خیلی از تیم‌ها در نیم‌فصل دوم برای برگزاری مسابقات‌شان و اعزام تیم‌ها به استان‌های دیگر به مشکل برخورد کنند.

عیسی‌زاده خاطر نشان کرد: در تمام دنیا باشگاه‌ها حداقل ۶۰ درصد از بودجه خود را طریق حق پخش تلویزیونی کسب می‌کنند و حتی برخی تیم‌های رده‌ بالایی‌شان ۷۵ تا ۸۰ درصد از بودجه خود را از طریق حق پخش تلویزیونی می‌گیرند. اما در ایران به این صورت نیست و حتی اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد حق پخش را به ما بدهند، مشکل ما حل خواهد شد و لیگ پویایی خواهیم داشت. خروجی لیگ پویا نیز یک تیم‌ملی قوی است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد در زمینه گرفتن حق پخش تلویزیونی اتحاد لازم بین تمام باشگاه‌ها وجود ندارد، گفت: مشکل ما، تیم‌های استقلال و پرسپولیس هستند زیرا آن‌ها مشکلی در بخش درآمدی ندارند و آن‌ها یا از دولت‌ پول می‌گیرند یا به صورت غیرمستقیم حق پخش تلویزیونی را از صدا و سیما دریافت می‌کنند. اگر ما هم ۵۰ یا ۹۰ میلیارد تومان در این زمینه دریافت می‌کردیم، صدای‌مان در نمی‌آمد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون فوتبال نتوانست اقدام جدی در زمینه گرفتن حق پخش تلویزیونی از صدا و سیما داشته باشد؟ عنوان کرد: تنها انتظار ما این است که قانون اجرا شود. فدراسیون قدرت وارد کردن فشار لازم در این زمینه را ندارد و تنها راه این است که خود صدا و سیما به قرارداد پایبند بوده و قانون را اجرا کند. این قانون باید از دو سال پیش اجرا می‌شد، اما هنوز صدا و سیما یک ریال هم به باشگاه‌ها نداده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار