مدیرکل آموزش و پرورش استان خبرداد:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به منظور جبران کمبود معلم در آموزش و پرورش خوزستان، با دستور وزیر تعدادی نیروی حق‌التدریس به استان اختصاص داده می‌شود.
کد خبر: ۸۰۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 07 December 2019

کوروش مودت در آیین بزرگداشت روز دانشجو و جشن دانشجو معلمان نوورود دانشگاه فرهنگیان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان کارخانه انسان‌سازی است. منش معلم باید به گونه‌ای باشد که بتواند نسل آینده را تربیت کند و از همه امکانات موجود، نهایت استفاده را ببرد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۶۰۰ فارغ‌التحصیل از دانشگاه فرهنگیان داریم، افزود: در استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و یکی از منابع تولید نیروی انسانی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است. در سال جاری حدود سه هزار و ۳۵۰ تا سه هزار و ۵۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند. پس از ایجاد طرح رتبه‌بندی معلمان نیز قطعا بر تعداد بازنشستگان افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌ای صورت بگیرد تا نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک منبع ثابت تامین شود، ادامه داد: با توجه به اینکه تراز استان در نقل و انتقالات منفی ۵۰۰ است، تا سه سال آینده نمی‌توانیم از محل نقل و انتقالات، نیرو جذب کنیم. تامین نیرو در استان از طریق جذب نیروی حق‌التدریسی، ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش، وزیر دستور داد تا تعدادی نیروی حق‌التدریس برای ارتقا شاخص نیروی انسانی به استان اختصاص داده شود. در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بسته شده و اختصاص نیرو فقط برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است و در فاصله زمانی نه چندان دور، محقق خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: معلم ، حق التدریس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار