کد خبر: ۸۰۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲ 07 December 2019
جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش بعنوان فرایندی مردمی با مدیریت بخش خصوصی ساز و کاری است برای شناسایی، معرفی، تقدیر و حمایت از همه کسانی که گروهی یا فردی برای پاسداشت سرزمین خود داوطلبانه تلاش می کنند.
دومین دوره جایزه ملی محیط زیستی دکتر ردامنش نیز در آذر ماه جاری  رونمایی و بیش از نود و یک انجمن و فرد کاندید دریافت جایزه شدند که هیات داوری بیست و یک انجمن و فرد را منتخب جایزه نمودند.
وجود منتخبینی از یازده استان فارس، لرستان، تهران، سیستان، کهگیلویه، خوزستان، بوشهر، کردستان، مازندران، گلستان و هرمزگان، نشان از افزایش دل های پاکی است که برای مام وطن می تپد.
امروز چهاردهم آذر سال نود و هشت نیز دومین جایزه محیط زیستی دکتر رادمنش با حضور دوستداران و فعلان  زیست محیطی کشور برگزار شد.
*محیط زیست به موضوعی حاشیه ای بدل شده است
دکتر رادمنش در این نشست با اشاره به موضوع تخریب و نابودی محیط زیست اظهار کرد:  محیط زیست هنوز برای بیشتر مردم یک بحث حاشیه ای است که به گمانشان از شکم سیری است، برای عده ای نیز یک بحث روشنفکری است.
وی افزود:  این افراد در نشست های خصوصیشان از فلسفه، از سیاست و از مسایل اجتماعی سخن میگویندو گریزی بی عمل هم به مسایل زیست محیطی میزنند و غر میزنند.
رادمنش با بیان اینکه   برای عده اندکی تخریب محیط زیست، یک تهدید جدی و در حد مرگ و زندگی است تصریح کرد:  تخریب محیط زیست برای این عده اندک همان حالتی را دارد که ما در دره ای بسیار شیب دار نشسته و سیلی هولناک و یا یک رانش سهمگین در حال خراب شدن روی سر ماست و واقعیت تخریب محیط از آن سیل هولناک و یا رانش سهمگین هم هولناک تر است.
*بقای نسل انسان در گروی بقای محیط زیست است 
رادمنش اضافه کرد:  در مواجهه با آن سیل و یا رنش ما شانس کمی برای زنده ماندن و نجات داریم ولی با نابودی محیط زیست ما کوچکترین شانسی برای زنده ماندن نداریم باز هم تکرار میکنم کوچکترین شانسی برای زنده ماندن نداریم. چرا؟ چون محیط زیست همان هوایی است که تنفس می کنیم. 
وی با اشاره به اینکه محیط زیست در حال مردن است و موجودات زنده و از جمله انسان هم در حال مردن هستند  مردن با مردنی که برای ما آشناست متفاوت است خاطرنشان کرد:  قبلاً پدران ما میمردند و فرزندان  به زندگی ادامه میدادند ولی اگر محیط زیست بمیرد ما و فرزندان ما همگی با هم میمیریم.
رادمنش یاداور شد: این سیر اضمحلال شروع شده هنوز بیشتر ما متوجه نیستیم وآمار شروع سرطانها را که در اثر بهم خوردن نظم طبیعت و شیوه های زندگی است روز به روز در حال افزایش و بیشتر شدن است واین شروع مرگ و نابودی تدریجی است.
*نجات محیط زیست تلاش صدچندان می طلبد
 وی با طرح این سوال که آیا با  احساس چنین خطری جایی برای نشستن و تعلل کردن هست؟ ما یا باید تلاشمان را صد چندان کنیم و یا بمیریم، عنوان کرد:  این همایش برای تقدیر از کسانی راه اندازی شده که در این نبرد سهمگین سهیم هستند امیدوارم این تقدیر و تشکر را هرچند اندک از ما بپذیرند و جهاد خودشان را در این راه بیش از پیش زیادتر کنند.
لازم به ذکر است  کتاب "جنایت علیه محیط زیست" نوشته دکتر ادمنش با تیراژ 170 هزار نسخه به صورت رایگان بین مردم توزیع شده است . دکتر رادمنش حدود 15 سال است که به صورت جدی فعالیت های حفاظت از محیط زیستی خود را به طرق مختلف  آغاز کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار