رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان خبرداد:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان گفت: در دوره دهم، ۶۲۴ نفر در خوزستان در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند و احساس می‌کنیم که رکورد سال ۹۴ در این دوره شکسته خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ 07 December 2019

ابوالحسن معماری امروز (۱۶ آذرماه) با حضور در حوزه مرکزی ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در اهواز، اظهارکرد: در یک هفته سپری شده از ثبت‌نام داوطلبان، روند ثبت‌نام به خوبی صورت گرفته است و داوطلبان نیز از مراحل مختلف ثبت‌نام رضایت داشتند. تا ساعت ۱۸ امروز، ثبت‌نام ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که تعداد داوطلبان در کشور نسبت به دوره قبل، بیش از ۱۰ درصد بیشتر باشند و در استان خوزستان نیز به همین صورت است.

وی با بیان این‌که تا پایان وقت روز گذشته (جمعه)، ۵۵۸ داوطلب در خوزستان برای حضور در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام به ثبت‌نام کردند، گفت: در سال ۹۴ یعنی دوره دهم، این تعداد در پایان زمان مشخص شده، ۶۲۴ نفر بود و احساس می‌کنیم که رکورد سال ۹۴ در این دوره شکسته خواهد شد و نزدیک به ۷۰۰ نفر در سطح خوزستان برای دوره یازدهم ثبت‌نام کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان گفت: تا پایان وقت روز گذشته (جمعه) هیات اجرایی آخرین شهرستان، یعنی بندرماهشهر مشخص شد و عملا انتخاب هیات‌های اجرایی در ۲۷ حوزه انتخابیه و در ۴۰ بخش تا ساعت ۲۳ روز گذشته به پایان رسید و ثبت سامانه شدند. از فردا نیز در ۱۴ حوزه انتخابیه، کار رسیدگی به صلاحیت‌ها انجام می‌شود. ضمن این‌که طبق ماده ۵۰ نیز بررسی‌ها در محل سکونت نامزدها به مدت ۱۰ روز انجام خواهد گرفت. ان‌شاءالله پس از پایان زمان مشخص شده و صدور نظرات هیات اجرایی نسبت به نامزدها، کسانی که به رای هیات اجرایی اعتراض دارند به مدت چهار روز می‌توانند به هیات نظارت استان مراجعه و نسبت به رای صادره از سوی هیات اجرایی اعلام شکوائیه کنند.

وی افزود: بعد از این نیز نوبت به هیات نظارت استان می‌رسد که پرونده داوطلبان به مدت ۲۰ روز در این هیات بررسی خواهد شد و نتیجه این بررسی‌ها از طرف هیات مرکزی به هیات استان اعلام می‌شود و بعد نیز نتیجه به فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد شد.

معماری در پاسخ به این سوال که در دوره گذشته انتخابات با رد صلاحیت گسترده‌ای مواجه بودیم و به نظرتان برای این دوره به چه صورت خواهد بود؟ گفت: مطمئن باشید آن‌چه در تمام مراجع رسیدگی به صلاحیت‌ها، ملاک است، قانونی است. بنابراین اگر کسی رد صلاحیت شد، بر اساس مواد موجود در قانون است. در این دوره نیز با توجه به قانون نسبت به صلاحیت‌ها در هیات اجرایی، هیات استان، هیات مرکزی و شورای نگهبان رسیدگی می‌شود. وقتی فردی نسبت به رای صادره معترض می‌شود، دلایل هم به او گفته می‌شود و من هم به عنوان رئیس هیات نظارت استان بعد از ابلاغ رای توسط هیات اجرایی، در دفتر خود مستمع دفاعیات افراد خواهم بود.

وی افزود: همچنین اگر هیات مرکزی اعلام به رد صلاحیت کرد، فرد می‌تواند مراجعه کند و به صورت حضوری، دلایل رد صلاحیت به او گفته خواهد شد. اگر دفاعیه‌ای در رد دلایل هیات مرکزی داشته باشد، می‌تواند شکوائیه خود را برای آخرین مرحله به شورای نگهبان که فصل‌الخطاب است، اعلام کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار