رییس اتحادیه طلافروشان اهواز از تعطیلی برخی از طلافروشی‌های اهواز به دلیل رکود حاکم بر بازار، خبرداد.
کد خبر: ۸۰۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 08 December 2019

عبدالرحمان ذهبی با اشاره به وضعیت بازار سکه و طلا در اهواز اظهار کرد: خرید و فروش سکه و طلا در بازار اهواز انجام می‌گیرد اما میزان این معاملات، بسیار جزیی است و به شکلی نیست که شرایط طلافروشان را از رکود خارج کند.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ دلار، قیمت هر گرم طلا در طول هفته گذشته تا کنون حدود ۵۰ هزار تومان افزایش داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار به حدود ۴۵۸ هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت، باعث افزایش رکود و کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار شده است.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه اونس جهانی روند نزولی به خود گرفته، امیدواریم تا قیمت طلا در بازار ایران نیز کاهش پیدا کند. کاهش قیمت دلار و همچنین به تبع آن کاهش نرخ طلا در بازار می‌تواند به خروج بازار طلا از رکود کمک کند.

ذهبی عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم نقدینگی مناسبی در اختیار ندارند، فقط افرادی که مجبور هستند طلا خریداری می‌کنند. همچنین برخی نیز طلای دست دوم معامله می‌کنند و یا نسبت به تعویض طلاهای خود اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، افزایش نرخ دلار و همچنین شرایطی که در بحث نرخ بنزین به وجود آمده است باید گفت که شرایط مناسبی در بازار طلا وجود ندارد و وضعیت بازار آنطور که باید انتظار داشته باشیم، نیست.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد طلافروشی در سطح اهواز خاطرنشان‌کرد: به دلیل رکود حاکم بر بازار و همچنین افزایش مالیات دریافتی از طلافروشان، برخی از این واحدها به دلیل به صرفه نبودن فعالیت خود، مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند و برخی دیگر نیز با توجه به شرایط موجود ممکن است که تعطیل شوند.

ذهبی ادامه داد: برخی از این طلافروشی‌ها، سرمایه آنچنانی در اختیار ندارند و شرایط کنونی بازار آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت این واحدهای طلافروشی نیز بهبود پیدا کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بازار طلا و سکه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار