سرپرست پلیس راهور استان قم تاکید کرد:
سرپرست پلیس راهور استان قم با توجه به آلودگی این روزهای آب و هوای سراسرکشور و علی‌الخصوص قم، از رانندگان وسایل نقلیه شخصی خواست تا حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
کد خبر: ۸۰۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۶ 08 December 2019

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی حسن قیصری عنوان کرد: این روزها اگر به چهره شهرمان نگاهی کنیم، متوجه تردد تعداد زیادی خودروهای تک سرنشین خواهیم شد، بیش از ۵۰درصد از خودروهایی که در شهر قم تردد دارند، تک سرنشین هستند و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک معضل است.

وی افزود: عدم استفاده از خودروهای یک و دو سرنشین تا حدود زیادی می‌تواند به بهبود کیفیت هوا کمک کند و اکثر این افراد هم به هر دلیلی رغبتی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ندارند و ترجیح می‌دهند که با استفاده از وسایل نقلیه شخصی سفرکنند.

سرهنگ قیصری ادامه داد: با توجه به آلودگی هوا، درخواست ما از رانندگان عزیز این است که حتی‌الامکان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرپرست پلیس راهور استان اضافه کرد: تقویت شبکه حمل و نقل عمومی، گسترش فرهنگ پیاده روی، استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت های لازم برای این موضوعات و ساماندهی سرویس‌های اداری، می‌تواند کمک کننده به بهبود این وضعیت پیش آمده باشد و باید کم کم با سیستم حمل و نقل عمومی آشتی کنیم و بیشتر از این وسایل استفاده کنیم.

وی بیان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌های روزمره با توجه به گرانی بنزین و سایر قطعات خودرو، صرفه جویی در زمان، کمک به سلامتی همه افراد جامعه مخصوصاً کودکان و سالمندان و در آخر کمک به حفظ محیط زیست از نزیت های تقویت شبکه حمل و نقل عمومی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار