مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، از ثبت قرارداد آب بیش از ۱۳ هزار و ۲۹۶ هکتار انواع محصولات زراعی زمستانه کشاورزان شمال خوزستان در امور مشترکان این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 09 December 2019

یعقوب کرمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۴ درصد افزایش کشت را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی شدید نیمه اول سال ۹۷ و پربارشی نیمه دوم سال گذشته و خاطرنشان کرد: با تمهیدات پیش بینی شده در سازمان آب و برق خوزستان و این شرکت، انتظار می‌رود که امسال سطح زیر کشت محصولات زراعی زمستانه به بیش از ۵۸ هزار هکتار برسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی تامین آب اراضی کشاورزی منطقه و با بیان اینکه عقد قرارداد آب محصولات زمستانه تا ۱۶ دی ماه سال جاری ادامه دارد، عنوان کرد: مراجعه به موقع کشاورزان جهت عقد قرارداد آب محصولات زمستانه می‌تواند باعث خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب زراعی شود.

کرمی سطح زیر کشت قراردادهای تابستانه امسال را نیز بیش از ۳۰ هزار و ۵۳۷ هکتار اعلام کرد و گفت: در تابستان سال ۹۷ به دلیل خشکسالی شدید حدود ۱۹ هزار و ۷۱۵ هکتار قرارداد آب محصولات تابستانه ثبت شد.

در منطقه شمال خوزستان در فصول مختلف انواع محصولات زراعی و باغی با بهره‌گیری از کانال های مدرن آبیاری کشت می‌شود که در این میان سطح زیر کشت گندم، ذرت، صیفی‌جات، سبزیجات، باغ مرکبات و چغندرقند قابل توجه است. شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک، مدیریت تامین و توزیع آب در زمین‌های کشاورزی محدوده شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار