معاون وزیر کشور:
معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اراده دولت در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات و آلام مردم این مناطق را رفع کند.
کد خبر: ۸۰۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۳ 09 December 2019

اسماعیل نجار شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت روند بازسازی منازل سیل زده روستاهای شعیبیه شوشتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش اعظمی از استان خوزستان در سال جاری درگیر بحران های متعدد از جمله سیل و زلزله های متعدد از جمله زلزله مسجدسلیمان بود.

به گزارش"تابناک" وی افزود:امیدواریم با مساعد بودن فصل کار تا پایان سال، زیرساخت های مناطق سیل زده در استان خوزستان تا جایی که امکان دارد تکمیل شود و اگر نیاز به اعتبار مجدد بود باید بررسی دوباره صورت گیرد تا در سال آینده اعتبار به آن تعلق گیرد چرا که با توجه به بالا بودن خسارات دولت با محدودیت هایی در این حوزه رو به رو است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: فروردین امسال سیلاب ۲۵ استان کشور را درگیر کرد که در این میان سیلاب خوزستان بیشترین میزان خسارت را در بخش های مختلف، مسکن، کشاورزی و زیرساخت در پی داشت.

وی افزود: از روزهای نخست سیلاب در استان مقام معظم رهبری فرامینی را صادر کردند و در پی آن دولت تدبیر و مسئولان استانی و تمامی دستگاه های اجرایی کمر همت بستند تا بتوانند مشکلات مردم را کاهش دهند.

نجار با اشاره به اینکه در جریان سیل امسال جاده روستای یحمره شوشتر تماما زیر آب بود و رفت و آمد اهالی این روستا و روستاهای اطراف با قایق صورت می گرفت توضیح داد: پس از فرمان مقام معظم رهبری امکانات مورد نیاز برای خروج این روستاها از سیلاب فراهم شد.

۴۰۰واحد مسکونی سیل زده در شوشتر به سقف رسیدند

وی بیان کرد: براساس ارزیابی های دولت در شوشتر یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی مجدد داشتند که روند ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی به مرحله زیرسقف رسیده و ۷۹۰ واحد نیز به طور کامل دیوار چینی شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بنا بر قولی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده است قرار است کار ساخت منازل آسیب دیده تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به روند پرداخت خسارت به بخش کشاورزی نیز گفت: برای اولین بار خسارتی که به بخش کشاورزی وارد شده بود با یک ساز و کار جامع و مشخص پرداخت شد البته شاید هنوز برخی از خسارتها مانده باشند که آنها نیز در حال پرداخت هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: یکی از درخواست مردم شعیبیه شوشتر احداث جاده است که در سیل این جاده آسیب دید اما اکنون در مرحله شن ریزی قرار دارد و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای این جاده تامین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار