عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز گفت: تاکسی‌های ساماندهی شده با وجود اینکه هنوز بنزین سهمیه‌ای به آن‌ها تعلق نگرفته است با این حال پذیرفته‌اند که نرخ کرایه را افزایش ندهند.
کد خبر: ۸۰۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 10 December 2019

رحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز در رابطه با بالا رفتن کرایه تاکسی شهری پس از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: نظارت ما بر روی تاکسی‌های ساماندهی شده خطی و زرد است، مسؤولیت کنترل تاکسی‌های شخصی به عهده ما نیست، ما ضابط قضایی نیستیم  اما همه باید کمک کنیم که شخصی‌ها نیز افزایش کرایه نداشته باشند.

تاکسی‌های شهری هنوز سهیمه بنزین دریافت نکردند

وی گفت: تاکسی‌های ساماندهی شده  با وجود اینکه هنوز بنزین سهمیه‌ای به آن‌ها تعلق نگرفته است با این حال پذیرفته‌اند که نرخ کرایه را افزایش ندهند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز با بیان اینکه وزارت کشور حاضر نبود به تاکسی‌های ساماندهی شده سهیمه بنزین اختصاص دهد، عنوان کرد: ما دفاع خوبی از مسافربرهای ساماندهی شده کردیم و گفتیم ما تاکسی ساماندهی شده زیادی نداریم تا اینکه پذیرفتند سهمیه بنزین به تاکسی‌های خطی بدهند.

کعب عمیر افزود: علاوه بر تاکسی‌های ساماندهی شده فعلی اهواز وزارت کشور را متقاعد کردیم تا طرح سهمیه بنزین را برای کسانی که قصد دارند  تاکسی شخصی خود را خطی کنند نیز  باز بگذارند تا رانندگان بتوانند از مزیای این طرح استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از رانندگان زندگی خود را از طریق مسافرکسی می‌گذرانند، بیان کرد: پس از افزایش قیمت بنزین تاکسی‌های شخصی زیادی برای ساماندهی کردن خودروهای خود به سازمان تاکسی‌رانی مراجعه کردند.

کعب عمیر در توضیح فعالیت‌هایی که به منظور نظارت و کنترل نرخ کرایه‌ها در سطح شهر انجام می‌شود، گفت: علاه بر بازرسان همیشگی در سطح شهر،  تمام کارمندان تاکسی‌رانی را نیزدر مناطق مختلف شهر که کحل ایستگاه‌های تاکسی است از جمله، سه راه، اول نادری، ساعت، چهارشیر، سی‌متری، میدان شهدا، دروازه و.. 24 ساعته مستقر کردیم به طوری که سازمان تاکسی‌رانی خالی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت که نرخ بنزین بالا رفت تخلفات افزایش پیدا کرد، افزود: به همین منظور کمیته رسیدگی به تخلفات تشکیل شد به این صورت که چنانچه راننده‌ای کرایه بالایی را از شهروندی دریافت کرده باشد از سوی کمیته تخلفات که متشکل از نماینده شورا و تاکسی رانی است دعوت  و در مورد راننده  خاطی تصمیم گیری می‌شود.

کعب عمیر با تاکید بر اینکه تاکسی‌های ساماندهی شده با وجود اینکه با بنزین 3 هزارتومانی کار می‌کند آن‌ها را متقاعد کردیم نرخ کرایه‌ها را افزایش ندهند، عنوان کرد:  طبق پایش وزارت کشور  خوزستان در بحث کنترل کرایه تاکسی بعد از سمنان استان دوم کشور است.

وی گفت: رانندگان سرویس‌های مدارس که زیر نظر تاکسی رانی فعالیت می‌کنند پس از  بالا رفتن نرخ بنزین از آنجایی که با نرخ 3 هزارتومانی بنزین مجبور بودند به فعالیت خود ادامه دهند قصد اعتراض داشتند  که بعد از بررسی موضوع با پیمانکاران آن‌ها مقرر شد مانند خودروهای عمومی به آن‌ها سهیمه بنزین بدهیم.

کعب عمیر بیان کرد: اهواز یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که برای این حجم از جمعیت اهواز نیاز به 12 هزار تاکسی ساماندهی شده وجود دارد اما اکنون یک هزارو 900 تاکسی ساماندهی شده داریم که از این تعداد 600 تاکسی به دلیل فرسودگی باید از رده خارج شوند.

وی با بیان اینکه در زیرساخت‌های حمل و نقل مشکل داریم، افزود: 170 تا 180 اتوبوس نیز در شهر فعال هستند در حالی که نیاز ما  یک هزارو 200 اتوبوس است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار