برای سکانداری ساختمان صلح و ریاست هلال احمر مدعیان نام آشنای بسیاری وجود دارند.
کد خبر: ۸۰۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 10 December 2019

همه گزینه‌های جانشینی؛ رقابت ربیعی و سامانی برای رسیدن به ریاست هلال احمر

به گزارش تابناک سمنان: «پیوندی استعفا داد» خبری کوتاه که نشان از رفتن رئیس جمعیت هلال احمر را داشت رفتنی که بی ارتباط با حواشی ماه‌های پیش جمعیت هلال احمر نبود.

استعفای پیوندی که مصادف شد با دستگیری او توسط ضابطان قضایی در زمانی رخ داد که او  قصد خروج از کشور را داشت اما متوجه شد که ممنوع‌الخروج است و به همین دلیل استغفا داد و نیروهای امنیتی او را دستگیر کردند.

پیوندی رئیس مستعفی هلال احمر پیش از این هم یکبار به دلیل حواشی موجود یکبار به مرجع قضایی احضار شده بود و برای او در دادسرا جرایم اقتصادی پرونده قضایی تشکیل شده است.

جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است که رئیس آن هم باید از میان مردم انتخاب شود و هر فرد واجدالشرایطی می‌تواند رزومه خود را برای شورای عالی جمعیت هلال احمر ارسال کند تا در نتیجه در مجمع مخصوص دو نفر به عنوان کاندید مشخص شوند و برای تایید نهایی به رئیس جمهور معرفی شوند.

از رئیس اورژانس کشور تا استاندار کرمانشاه کاندیدهای نام آشنا برای ریاست هلال احمر

حال پس از استعفا و دستگیری پیوندی نام گزینه‌های متفاوتی از افراد نام آشنا برای سکان‌داری جمعیت هلال احمر مطرح شده است؛ از مسئولان حوزه‌های امدادی و دارویی تا استانداران مناطق مختلف کشور همگی نام‌های آشنایی هستند که همگی خود را آماده  تکیه زدن بر صندلی ساختمان صلح می‌کنند.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، علی ربیعی سخنگوی دولت، سلمان سامانی معاون هماهنگی وزارت کشور، محمد اکرمی رئیس مجمع دارویی جمعیت هلال احمر، انوشیروان محسنی بندپی استاندارد تهران، پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه کاندیدا‌هایی هستند که نام آن‌ها برای ریاست جمعیت هلال احمر مطرح شده است.

در حالی که نام این افراد برای کاندیداتوری ریاست جمعیت هلال احمر و معرفی به رئیس جمهور مطرح شده است که برخی از آن‌ها این خبر را تکذیب کردند و برخی دیگر هیچ پاسخی برای آن نداشتند.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاندیداتوری خود برای ریاست جمعیت هلال احمر اظهار کرد: هیچ قصدی برای کاندیداتوری ریاست جمعیت هلال احمر ندارم.

محمد اکرمی رئیس مجمع دارویی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تأیید خبر کاندیداتوری خود برای  ریاست هلال احمر تصریح کرد: بله، قطعا رزومه خود را ارسال می‌کنم و محکم و استوار به جلو حرکت خواهم کرد.

 

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مطرح شدن اسم  خود برای ریاست جمعیت هلال احمربیان کرد: بله اسم من برای ریاست جمعیت  هلال احمر مطرح شده است.

در این میان افرادی چون سلمان سامانی، انوشیروان محسنی بندپی، پیروی و قبادی دانا هیچ پاسخی نداشتند و درباره ریاست خود برای جمعیت هلال احمر پاسخگو نبودند.

از سوی دیگر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این موضوع را نه تأیید کرد و نه تکذیب.

دیدار اعضای شورای عالی هلال احمر با گزینه ریاست این جمعیت

اما در این میان نام وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و سلمان سامانی بیش از دیگر به چشم می‌خورد  سامانی خود حق رأی دارد  شانس بیشتری برای ریاست  دارد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که قبادی دانا با نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر دیدار داشته است و او گزینه اصلی به شمار می‌رود؛ همچنین عده‌ای از اعضای شورای عالی بازرسان جمعیت هلال احمر هم جلساتی را با محسنی بندپی برگزار کرده‌اند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت و وزیر سابق رفاه هم از دیگر گزینه‌های مطرح شده است و اگرچه خودش این موضوع را رد کرده، اما شنیده‌ها حکایت از شانس بالای او دارد.

حال باید منتظر ماند و دید که پس از قبول استعفای پیوندی توسط رئیس جمهور و تشکیل مجمع چه افرادی برای سکان‌داری ساختمان صلح معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار