وزیر نیرو خبر داد:
وزیر نیرو گفت:وزارت نیرو ۱۹۱ پروژه در بخش‌های آب، برق و فاضلاب شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان هم اکنون در استان کرمانشاه در دست اجرا دارد.
کد خبر: ۸۰۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 10 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه رضا اردکانیان در سفر خود به استان کرمانشاه همراه رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش ماهیدشت در حضور استاندار کرمانشاه،و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اظهار کرد:درهشتمین ایستگاه قطار رویش الف ب ایران به کرمانشاه برای افتتاح ۴ طرح بزرگ توسط ریاست مجلس شورای اسلامی که شامل ۳ طرح نیروگاهی و آبرسانی به ۵۵ روستا هستیم که با این پویش از اواسط مهرماه امسال آغاز شد. علارغم تحمل فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها، چرخ های توسعه و عمران کشور در گردش است و وزارت آب و نیرو افتخار خدمت رسانی در تامین آب و برق را دارد؛ نقش این دو محصول در زندگی مردم بارز است و همچنین در سایر عرصه ها و فعالیت ها از حرکت باز نمانده و تا پایان سال ۲۲۷ طرح بزرگ باسرمایه ۳۳۰۰۰میلیارد تومان در ۳۱ استان به بهره برداری و افتتاح رسمی می رسد.

 

وی در ادامه افزود: با درنظر گرفتن پروژه های کرمانشاه ۶۵ پروژه با سرمایه گذاری ۵۷۸۰ میلیارد تومان در ۹ استان شامل کرمانشاه به افتتاح رسیده است. همزمان با افتتاح طرح ها با درنظر گرفتن منابع مالی قابل پیش بینی برای تدارک، پروژه ها کلنگ زنی می شود. علاوه بر ۶۵ پروژه افتتاح شده ۲۱ پروژه کلنگ زنی شده شامل ۲ پروژه امروز استان کرمانشاه است که برای احداث تصفیه خانه های صحنه و سنقر آغاز می شود. جمع اعتبار مورد نیاز تاکنون بالغ بر ۲۹۰۰ میلیارد تومان است.

 وزیر نیرو تصریح کرد: طرح آبرسانی شبکه های آب سالم و پایدار به معنای اتصال به شبکه سراسری از حیث دسترسی مستقیم به منبع آب واحدهای مسکونی در منازل روستایی مثل شهرها است که تا سال ۹۲ بالغ بر ۹۰۰هزار نفر جمعیت روستایی بهره مند از آ شرب در کشور وجود داشته اما از نیمه سال ۹۲ تاکنون جمعیت جدیدی بالغ ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه شده است. تا پایان سال نیز ۱۱۰۰ روستا به شبکه وصل و تانیمه ۱۴۰۰ ، چهارهزار روستای دیگر وصل می شود.

اردکانیان خاطر نشان کرد:روستاییان از آب شرب پایدار در طول دولت ۱۱ و ۱۲ به حدود ۱۰ میلیون نفر بهره بردند. در استان کرمانشاه وزارت نیرو ۱۹۱ پروژه در دست اجرا در تامین آب، برق و آب و فاصلاب دارد که مجموع سرمایه گذاری ها در ۱۹۱ پروژه بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان و پیشرفت متوسط ۵۲ درصد است.

وی ابراز داشت:در حوزه جمع آوری فاصلاب، تصفیه و استفاده از آن امروز بالغ بر ۲۳۰ تصفیه خانه فاصلاب داریم و هرهفته یک تصفیه خانه فاضلاب نیز اضافه می شود.

وزیر نیرو در پایان گفت:با توجه با افتتاح تصفیه خانه ها باید روستاها را مدنظر قرار دهیم که این هدف دور از دسترسی نبود و بعداز فراهم کردن تمهیدات لازم یکپارچگی آب و فاضلاب شهر و روستا به مرحله اجرا برسانیم و این کار در مسیرعملیاتی شدن قرار گرفته و با ظرفیت مناسب تری به لحاظ فنی، منابع انسانی و مالی بتوانیم خدمت رسانی درشهر و به ویژه در روستا داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار