کد خبر: ۸۰۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 10 December 2019

سید عباس موسوی صبح سه شنبه در نشست هماهنگی بازدید هیئت پاکستانی از برنامه پوشش همگانی سلامت و برنامه پزشک خانواده استان مازندران در هتل میزبان بابلسر اظهار کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در ساختار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همه امور مربوط به سلامت، نظارت بر غذا و دارو و آموزش و تحقیقات پزشکی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۷ معاونت می باشد، گفت: ۳۷۹ مدیر در حوزه های مختلف، ۲۰۰ هزارنفر پرسنل و ۴۴۳ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کنند.

دکتر موسوی به تخت های درمانی اشاره کرد و افزود: حدود چهار هزار و ۱۴۳ تخت درمانی در ۴۰ بیمارستان فعالیت می کنند که سرانه تخت بیمارستانی در استان ۱.۵ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۱۰ دانشکده در ۴ شهرستان مسئول آموزش رشته های مرتبط با علوم پزشکی است، ادامه داد: دانشجویان علوم پزشکی این دانشکده ها در ۱۰۴ رشته مرتبط در مقاطع مختلف تحصیلی تحصیل می کنند.

وی به فعالیت اورژانس شهری، جاده ای و هوایی اشاره کرد و گفت: زمان رسیدن آمبولانس بر سر بیمار در شهر ۷ دقیقه و ۲۵ ثانیه ثانیه و در بین جاده ها ۱۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار