رئیس هیات خوزستان:
رئیس هیات هندبال خوزستان با بیان این‌که در حال عمل کردن به وعده‌هایم هستم اما انتظار دارم همان‌طور که به رشته‌های دیگر توجه می‌شود، به هندبال نیز توجه شود، گفت: پس از هشت سال، هندبال اهواز را فعال کردیم و در شش ماهه نخست سال، ۵۶ ملی‌پوش داشته‌ایم ولی سالن اختصاصی نداریم.
کد خبر: ۸۰۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 15 December 2019

سروش کجبافی، جوان‌ترین رییس هیات‌های ورزشی در کشور با اشاره به پیشبرد برنامه‌های مدنظر برای توسعه و گسترش هندبال در استان، اظهار کرد: مدتی پیش مرحله مقدماتی مسابقات لیگ دسته یک بانوان کشور برگزار شد که تیم بهمن بهبهان توانست به مرحله نهایی راه پیدا کند. اما متاسفانه این تیم با مشکل جدی مالی مواجه است و تا این لحظه به این تیم و دیگر تیم‌های خوزستانی حاضر در مسابقات کشوری، هیچ کمک مالی نشده است. اکنون نیز درخواست ما توجه مسئولان به هندبال خوزستان است.

پس از هشت سال، هندبال اهواز را فعال کردیم

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های من که در مجمع انتخابات رئیس هیات استان نیز به آن اشاره کردم، توجه به هندبال اهواز بود که پس از هشت سال مجددا هندبال مرکز استان را فعال کردیم. هیات هندبال اهواز نیز نماینده خوزستان در لیگ دسته یک هندبال آقایان کشور است که این تیم هم مانند تیم بانوان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. ما به وعده خودمان در خصوص فعال‌سازی هندبال اهواز عمل کردیم و اکنون نوبت مسئولان است.

مسئولان در توجه به تیم‌ها، اولویت‌بندی کنند

رئیس هیات هندبال خوزستان گفت: مشکلات مالی چهار نماینده خوزستان در لیگ دسته یک هندبال آقایان و بانوان کشور را اذیت می‌کند. بحث ما این است که مسئولان برای توجه به تیم‌ها حداقل اولویت‌بندی کنند. در حال حاضر هندبال در لیگ‌های مختلف کشوری آقایان و بانوان فعال است و عناوین قهرمانی در مسابقات کشوری رده‌های سنی مختلف کسب کرده و به نظر من مستحق نگاه ویژه مسئولان است.

شش ماهه نخست سال، ۵۶ ملی‌پوش داشته‌ایم

وی با بیان این‌که در شش ماهه نخست سال، خوزستان ۵۶ ملی‌پوش در هندبال داشته است، افزود: از اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان می‌خواهم بررسی کند که چرا هیات هندبال خوزستان یک سالن اختصاصی در اهواز ندارد. ما برای برگزاری مسابقات‌مان باید به هیات‌های مختلف برای گرفتن سالن اصرار و التماس کنیم. حتی در این بین، هیات‌هایی سالن دارند که حتی مسابقات استانی هم برگزار نمی‌کنند. ولی بعد هندبال خوزستان فاقد سالن و امکانات لازم است.

تاکنون یک ریال هم به هیات هندبال پرداخت نشده است

کجبافی عنوان کرد: از اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان می‌خواهم بر اساس عملکرد هیات‌ها سالن‌های ورزشی را تقسیم کند. من نمی‌گویم که اداره‌کل، سالن را به صورت رایگان در اختیار ما بگذارد، ما هزینه و بهای آن را پرداخت می‌کنیم. با داشتن سالن به تیم‌های‌مان کمک می‌شود. در دو ماهی که ریاست هیات را بر عهده گرفته‌ام، یک ریال هم به هیات من پرداخت نشده است و این واقعا خوب نیست.

به وعده‌هایم عمل کرده‌ام

وی بیان کرد: من به عنوان یک رئیس هیات در حال عمل کردن به وعده‌هایم هستم اما انتظار دارم همان‌طور که به رشته‌های دیگر توجه می‌شود، به هندبال نیز توجه شود. تیم بهمن بهبهان، پرسپولیس بهبهان و شهدای مدافع حرم اهواز به صورت خصوصی اداره می‌شوند، اما تا حدی می‌توان اینچنین کار کرد. نباید باشگاه خصوصی را دلسرد کرد و باید از آن‌ها حمایت شود. الان شرایط به صورتی است که مدیران عامل همین باشگاه‌ها می‌گویند از سال آینده تیم‌داری نخواهیم کرد.

اداره کل ورزش نگاه ویژه تری به هندبال داشته باشد

رئیس هیات هندبال خوزستان گفت: از اداره کل ورش و جوانان خوزستان می خواهم نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشد تا ما هم بتوانیم به تیم‌های‌مان کمک کنیم. هیچکدام از رشته‌های توپی در شش ماهه نخست سال، ۵۶ ملی‌پوش در رده‌های پایه و فقط در بخش آقایان نداشته‌اند و با شروع اردوهای ملی در بخش بانوان، بدون شک به همین نسبت در بخش بانوان ملی‌پوش خواهیم داشت، حتی ما مربیانی را در کادر فنی تیم‌های ملی به عنوان سرمربی تیم‌ملی جوانان و مربی‌های تیم‌های ملی نوجوانان و نونهالان داریم. اگر به ازای هر کدام از این ملی‌پوشان‌مان، ۵۰۰ هزار تومان هم به ما اختصاص می‌دادند، برای ما کافی بود و می‌توانستیم اقدامات خوبی برای هندبال خوزستان داشته باشیم ولی متاسفانه تاکنون دیده نشده‌ایم.

وی بیان کرد: من دلسرد نمی‌شوم زیرا افراد حاضر در هندبال آن‌قدر خوب و با انگیزه هستند که من به کارم ادامه می‌دهم. اما هیات‌های شهرستانی و ورزشکاران‌مان وقتی می‌بینند که به آن‌ها بی‌مهری می‌شود، در روندشان تاثیرگذار است.

خوزستان می‌تواند میزبان یک رویداد بین‌المللی در هندبال باشد

کجبافی خاطر نشان کرد: ما درخواست میزبانی‌های کشوری را به فدراسیون داده‌ایم و اگر این میزبانی‌ها محقق شود، شوق خوبی بین ورزشکاران ایجاد می‌کند. حتی قرار بود، امسال میزبان اولین دوره مسابقات بین‌المللی در خوزستان باشیم، اما به دلایلی نشد. ما همچنان مشتاق برگزاری یک رویداد بین‌المللی در خوزستان هستیم و اگر مشکل خاصی ایجاد نشود طی ماه جاری با سفر رییس فدراسیون به خوزستان و تشکیل جلسه با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل ورزش و جوانان، سال آینده می‌توانیم اولین رویداد بین‌المللی تاریخ هندبال خوزستان را میزبانی کنیم. امیدوارم در فروردین یا اردیبهشت‌ماه سال آینده بتوانیم این مسابقات را برگزار کنیم. سطح استان خوزستان به صورتی است که می‌تواند مسابقات بین‌المللی را میزبانی کند و مطمئنم با گرفتن یک میزبانی بین‌المللی، نگاه دیگری به هندبال خوزستان خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هندبال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار