قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: حدود یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز معادل ۵۵ درصد کل شبکه فرسوده است و رفع مشکلات فاضلاب نیازمند توجه و نگاه ویژه دولت در تامین اعتبار است.
کد خبر: ۸۰۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 15 December 2019

احمد باقری درخصوص فرونشست زمین در برخی نقاط همچون خیابان شریعتی اهواز گفت: یکشنبه شب در اثر جاری شدن آب باران در سطح خیابان‌ها شاهد فرونشست زمین در منطقه شریعتی نبش خیابان شهید موسوی بودیم.

وی افزود: فرونشست زمین باعث افتادن یک دستگاه اتوبوس شهری در چاله شد، از شامگاه دوشنبه پیمانکار در این محل مستقر شده و عملیات بازسازی را آغاز کرده است.

باقری یادآور شد: بیشتر پوشش شبکه فاضلاب اهواز بتنی است که در گذر زمان دچار فرسایش شده است، وجود حجم بالای روان‌آب‌ها و سیلاب فروردین ۹۸ بر روند فرسایشی این لوله ها افزوده است.

وی خواستار حل مشکل روان‌آب‌ها توسط شهرداری شد و گفت: متولی دفع آب های سطحی با شهرداری است اما درحال حاضر این آب‌ها توسط شبکه فاضلاب دفع می شود.

معاون فنی توسعه شرکت آبفای اهواز افزود: شبکه فاضلاب نقاطی مانند کوی ملت، خیابان دانیال و کوی فرهنگیان که بیشتر در معرض ریزش یا فرونشست بودند پیش از شروع بارندگی ها اصلاح شدند و در سایر نقاط نیز روند بازسازی ادامه دارد.

فرونشست خیابان شریعتی اهواز در روز یکشنبه باعث سقوط ۲ خودرو در این فرونشست شد.

 جاری شدن آب های سطحی و فاضلاب پس از هر باران در اهواز سالهاست برای شهروندان مشکلات بسیاری ایجاد کرده است و حال مساله فرونشست زمین سبب خسارت بر خودروها و تحمیل هزینه به مردم خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار