در حالیکه بسیاری از شهروندان شیراز در خصوص گرانی‌ها شکایت‌های جدی دارند، عضو شورای شهر شیراز می‌گوید ظرف روز‌های پیش رو بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه در ده نقطه از شهر شیراز راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 11 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: لیلا دودمان با اشاره به اعتراضات مردم در خصوص نوسانات قیمت‌ها به‌خصوص گوجه فرنگی و سایر اقلام پرمصرف خوانوارها، گفت: با تداوم افزایش بی‌رویه قیمت‌های اقلام مصرفی به خصوص میوه و تره‌بار که همزمان با افزایش ناگهانی بنزین آغاز شده، با هماهنگی که هفته جاری با سازمان میادین و مشاغل شهرداری، جهاد کشاورزی، اتحادیه تعاونی روستایی و اتحادیه باغداران صورت گرفته تصمیم گرفته شد که در ده نقطه از شهر شیراز بازارچه‌هایی با هدف عرضه مستقیم محصولات و تنظیم بازار راه‌اندازی شود.

او افزود: طی تماسی که با اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه باغداران داشتیم، قرار است این بازارچه‌ها تا پایان هفته جاری در اختیار اتحادیه قرار گیرد.

به گفته دودمان، بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در ده نقطه شهر شیراز شامل فرهنگ‌شهر، فلکه هنگ، بلوار اتحاد، بلوار میرزای شیرازی، شهرک گلستان، بلوار نصر، کوی زهرا، خیابان بریجستون، خیابان سعدی و چهارراه شریف‌آباد دایر خواهند شد.

عضو شورای شهر شیراز، از بین رفتن نقش واسطه‌ها در افزایش قیمت و همچنین کاهش قیمت نهایی برای مصرف‌کنندگان را از جمله مزایای طرح عرضه مستقیم کالا‌ها در بازارچه‌ها عنوان کرد و افزود: در این طرح اتحادیه‌ها محصولات را به صورت مستقیم از کشاورز خریداری و در بازار عرضه می‌کنند که خود باعث کنترل قیمت‌ها خواهد شد.

دودمان در ادامه با اشاره به این نگرانی‌ها که اتحادیه مستقر در میدان مرکزی، قیمت میوه و تره‌بار را به بهانه‌ی افزایش قیمت دلار، افزایش دهد و همچنین همزمان با نزدیک شدن به شب یلدا قیمت‌گذاری برخی میوه‌ها را ازاد کند، تصریح کرد: در بازدید مستقیمی که طی دو هفته اخیر به عنوان ناظر سازمان میادین و مشاغل داشتم اعلام کردم که حضور سازمان‌های نظارتی همچون سازمان صمت و تعزیرات حکومتی در میدان میوه و تره‌بار ضروری است و همچنان بر این نکته تاکید می‌کنم که مهمترین عامل در کنترل وضعیت فعلی تشدید نظارت‌ها با حضور مستقیم ناظران در محل‌های اصلی است.

او افزود: از فرمانداری شیراز به عنوان رییس ستاد تنظیم بازار که نشان داده مدافع حقوق مردم است نیز در خواست دارم که نظارت ویژه‌ای بر قیمت‌گذاری میوه و تره‌بار در میدان مرکزی داشته باشند چرا که مردم زیر فشار سنگینی از هزینه‌های معیشتی خود قرار دارند.

عضو شورای شهر شیراز در پایان دستگاه‌ها، اتحادیه‌ها و مراکزی را که نسبت به کنترل قیمت بازار میوه و تره‌بار بی‌توجه هستند، تهدید کرد و گفت: در صورت ادامه نوسانات شدید قیمت در میدان میوه و تره‌بار مرکزی، با هماهنگی‌های انجام گرفته، عرضه‌ی مستقیم از میدان مرکزی آغاز خواهد شد و تا طرح برنامه تنظیم بازار شب عید ادامه پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار