محمود رضایی با تاکید بر لزوم پیشگیری از حوادث جاده‌ای در زمستان پیش رو بیان کرد: میزان اعتبارات مدیریت بحران در سال ۹۹ به نسبت سال‌های قبل فزونی داشته که باید مدیران فارس با توجه به وسعت این استان با هم‌افزایی با مجلس شورای اسلامی و دولت، بودجه این حوزه را برای استان فارس افزایش دهند.
کد خبر: ۸۰۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ 11 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا سیاهپور، چهارشنبه در آیین افتتاحیه طرح انتظامی- ترافیکی زمستانه پلیس و یگان‌های امدادی استان فارس در سال ۹۸ افزود: سیلابی که بر اثر بارندگی‌ها در فروردین ۹۸ جاری شد با شدتی بود که به بسیاری از تاسیسات زیربنایی این استان به ویژه در حوزه جاده‌ها و محورهای مواصلاتی آسیب رساند.

وقوع سیل در روزهای پنجم و ششم فروردین ۹۸ در شیراز و شماری از شهرستان‌های استان فارس، خسارت‌های بسیاری بر جا گذاشت و ضمن جان باختن ۲۱ نفر در دروازه قرآن شیراز، زیان‌های فراوانی به واحدهای مسکونی و واحدهای آموزشی این کلانشهر وارد کرد و همچنین به تاسیسات و زیرساخت‌های تعدادی از مناطق این استان آسیب رساند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه این استان بهترین عملکرد را در زمینه بهسازی آسیب‌های ناشی از سیل در کشور را داشته، اظهار داشت: از مردادماه سال ۹۸ برنامه‌ریزی‌های لازم برای مواجهه با بارندگی‌ها در فصول سرد سال انجام شده است.

سیاهپور همچنین بر انجام اقدامات لازم و پیش‌بینی‌های کافی برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در پی بارش‌های زمستان پیش رو تاکید کرد و گفت: شن و نمک به اندازه کافی تهیه شده و کمبودی در این زمینه در استان فارس وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۵۲ گردنه به طول ۷۷ کیلومتر در این استان وجود دارد که باید به طور مداوم در زمستان برف روبی‌شود و همچنین ۱۲۳ گشت ثابت در سطح جاده‌های فارس مستقر شده تا پشتیبانی لازم را در زمان بحران انجام دهند.

او یکی از مشکلات این حوزه را فرسودگی ماشین‌آلات راهداری دانست و گفت: امیدواریم با تخصیص منابع و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، این مشکل برطرف شود تا این اداره کل در خدمات رسانی به مردم با مانعی مواجه نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس اضافه کرد: قیچی شدن تریلرهای تک محور یکی از مشکلاتی است که در جاده‌های سخت‌گذر و برفگیر این استان در زمستان مشکل ایجاد می‌کند.

سیاهپور افزود: تریلرها در بسیاری موارد قیچی کرده و موجب ایجاد ترافیک مقطعی می‌شوند که انتظار می‌رود پلیس راه از ورود این خودروهای سنگین به جاده‌های سخت‌گذر و برفگیر جلوگیری کند.

 

معاون استاندار فارس: امداد جاده‌ای وظیفه‌ای فرا دستگاهی است
افزایش بودجه مدیریت بحران فارس ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این آیین گفت: موضوع امدادرسانی زمستانه، مساله‌ای فرا دستگاهی است و همه نهادهای متولی، وظیفه حمل و نقل، ایمنی، خدمات رسانی، انتظامات و تامین امنیت را بر عهده دارند.

محمود رضایی افزود: بیش از ۶ و نیم درصد راه‌های روستایی، ۱۰ درصد طول مسیرهای اصلی و شریانی و بیش از ۶ درصد تعداد خودروهای کشور در استان فارس قرار دارد لذا باید با توجه به این حجم وسیع کار، تلاش زیادی در این استان برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای صورت پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از حوادث جاده‌ای در زمستان پیش رو بیان کرد: میزان اعتبارات مدیریت بحران در سال ۹۹ به نسبت سال‌های قبل فزونی داشته که باید مدیران فارس با توجه به وسعت این استان با هم‌افزایی با مجلس شورای اسلامی و دولت، بودجه این حوزه را برای استان فارس افزایش دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار