در نشست بررسی سند چشم انداز توسعه خوزستان عنوان شد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: علت اصلی اینکه برنامه‌های توسعه‌ای در کشور سرانجام مطمئنی ندارند، به دلیل پایدار نبودن درآمدها در کشور است و از این رو به جای صرف زمان و هزینه برای تدوین برنامه، بهتر است تا سند راهبردی را تعریف کنیم.
کد خبر: ۸۰۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 29 December 2019

امید حاجتی در نشست بررسی سند چشم انداز توسعه خوزستان، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی خوزستان بحث توسعه اقتصادی است، اظهار کرد: اگر کسی به برنامه بلند مدت اعتقاد دارد، باید برنامه میان مدت در همان راستا تعریف و در جهت اجرای آن برنامه ها حرکت کند زیرا برنامه بلند مدت، مجموعه ای از برنامه های میان مدت و کوتاه مدت است.

وی افزود: کشور ایران برای توسعه، نیازمند سند راهبردی است و برای کشورهایی مانند ایران که نمی‌توان برخی از منابع درآمدی آن را پیش بینی کرد، نمی‌توان برنامه تدوین کرد و تحقق توسعه در چنین کشورهایی می‌تواند با تدوین سندهای راهبردی محقق شود.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه برنامه‌ای که محقق نمی‌شود پس نیاز به تدوین آن نیست، تصریح کرد: علت اصلی اینکه برنامه‌های توسعه‌ای در کشور سرانجام مطمئنی ندارند، به دلیل پایدار نبودن درآمدها در کشور است و از این رو به جای صرف زمان و هزینه برای تدوین برنامه بهتر است تا سند راهبردی را تعریف کنیم.

حاجتی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در بحث مدیریت استان‌ها و به ویژه استان خوزستان آن است که کمتر از ۵ درصد از منابعی که باید توسعه را در خوزستان رقم بزند، توسط مدیران استانی مدیریت می‌شود و باقی منابع به صورت متمرکز در کشور مدیریت می‌شوند.

وی عنوان کرد: ساختار مدیریتی کشور به گونه‌ای است که اختیارات متمرکز است و بنابراین عمده منابعی که می‌تواند تحول ساز باشد، در اختیار مرکز است و در اختیار مدیران استانی نیست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه دانش، تخصص و عملکرد موفق یک نیروی انسانی می‌تواند زمینه ساز توسعه باشد، اظهار کرد: عامل اصلی توسعه در دنیا نیروی انسانی است و نیروی انسانی که باید براساس شایسته سالاری شکل بگیرد و مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند زمینه ساز توسعه باشد.

حاجتی با انتقاد از عدم ثبات مدیران عنوان کرد: میانگین عمر فرمانداران در برخی از شهرستان ها کمتر از یکسال و حتی ۷ ماه است و این عدم ثبات باعث می‌شود شرایط در استان در چنین وضعیتی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بی کفایتی مدیریتی در سطوح مختلف یکی دیگر از دلایل اصلی عدم توسعه در خوزستان است که باید به آن توجه ویژه شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: در کشور منافع فردی بر منافع جامعه ارجحیت دارد و این مساله یکی از دلایل عقب افتادگی و مشکلات کشور است و نتیجه آن انتصاب افراد نالایق و نان به هم قرض دادن و... است.

در نشست بررسی سند چشم انداز توسعه خوزستان برخی از نخبگان علمی، اجتماعی، فرهنگی و... استان به ارائه مشکلات و عامل های عدم توسعه استان پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار