سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: تمامی عوامل اجرایی انتخابات بر اساس وظیفه قانونی خود در روند رای گیری، نظارت کافی خواهند داشت لذا مردم مطمئن باشند که در استان البرز انتخابات سالم و بدون تخلف برگزار می شود.
کد خبر: ۸۰۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 12 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ نورمحمد فردی بیرانوند با عنوان اینکه طیف سیاسی و جناحی ثبت نام شدگان از طرف داوطلبان به صورت رسمی اعلام نشده، اظهار داشت: در سطح استان البرز تمام هیات های اجرایی، تشکیل و هماهنگی بین فرمانداران و هیات های نظارتی، ایجاد شده است و هر یک با تعامل لازم، وظایف خود را دنبال می کنند.

فردی با اشاره به میزان مشارکت مردم در ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در مجموع ۳۷۹ نفر ثبت نام کردند که ۳۲۶ نفر معادل ۸۶ درصد، مربوط به حوزه انتخابیه کرج_فردیس_اشتهارد و ۵۳ نفر معادل ۱۴درصد، مربوط به حوزه انتخابیه ساوجبلاغ_نظرآباد_طالقان است. 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر تدابیر اتخاذ شده ستاد انتخابات گفت: برای انتخابات سال ۹۸ تمام برنامه ریزی های لازم در راستای تامین امنیت انتخابات، مشارکت مردمی و ایجاد بستر لازم برای انتخاب مردم توسط مسئولان و دستگاههای مسئول با جدیت دنبال می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر وجود شایعه هایی که در ارتباط با بی اعتبار جلوه دادن رای مردم، مطرح می شود، تاکید کرد: برای مدیریت انتخابات و پیشگیری از تخلفات احتمالی از لحظه شروع فرایند انتخابات که با دستور وزیر کشور شروع و در زمان ثبت نام، ادامه یافت، این فرایند تا پایان قرائت آراء طبق قانون و بدون کم و کاست دنبال می شود  لذا شایعاتی که در صدد بی اعتبار کردن انتخابات مطرح می شود، غیر قابل قبول است.

فردی در ارتباط با چگونگی برگزاری انتخابات شفاف به تعبیر استاندار البرز با عنوان "برگزاری انتخابات در اتاق شیشه ای"  اشاره کرد و گفت: انتخابات ۱۰۰درصد سالم برگزار می شود چراکه مطابق قانون در بین ۱۵ تا ۲۰ نفر از عوامل اجرایی، نمایندگان هیات نظارت، بازرسین، نماینده فرماندار و ماموران انتظامی حضور دارند که تمام این افراد بر اساس وظیفه قانونی خود در روند رای گیری، نظارت کافی خواهند داشت لذا مردم مطمئن باشند که در استان البرز انتخاباتی سالم برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات البرز در ارتباط با تاثیر اعتراضات اخیر در مشارکت انتخاباتی مردم، تاکید کرد: با وجود اغتشاشات اخیر که ناشی از توطئه دشمن بود اما میزان مشارکت داوطلبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل، ۳۵درصد افزایش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ضمن تعریف تبلیغات انتخاباتی، اظهار داشت: معرفی اهداف و برنامه هایی که شخص داوطلب در حوزه مورد نظر انجام می دهد با توجه به اهمیت نمایندگی مجلس، نماینده شدن مردم باید با شناخت مردم و انتخاب بهترین افراد، صورت بگیرد.

فردی تاکید کرد: هر اقدامی که در انتخابات انجام می شود بر اساس قانون است چراکه ملاک و معیارِ تصمیمات اتخاذ شده قانونگرایی است لذا قانون می گوید افرادی که برای نمایندگی مجلس ثبت نام شده اند از روز ثبت نام تا زمان آزاد شدن تبلیغات برابر ماده ۵۶ قانون انتخابات، حق هیچ گونه فعالیت انتخاباتی ندارند.

معاون استاندار البرز گفت: چنانچه تبلیغات، خارج از زمان قانونی مشاهده شود، فرمانداری ها و بازرسین نظارتی دستگاههای مرتبط و قضایی پیگیری خواهند کرد و اقدامات قانونی انجام می شود.

فردی با عنوان اینکه میزان مشارکت و استقبال ثبت نام داوطلبان در استان البرز از سایر استانها بالاتر است، تصریح کرد: در مدت ۱۰ روز، هیات های اجرایی مسئول رسیدگی به صلاحیت داوطلبان هستند و بعد از این مدت، نتایج به داوطلبان رد صلاحیت شده ابلاغ خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با عنوان اینکه در بین داوطلبان استان البرز، چهره ملی حضور ندارد، تصریح کرد: از مجموع داوطلبان ۳۵ نفر معادل ۹درصد در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار