در روزی که دو شهردار گچساران و دهدشت غایب جلسه بودند ، برخی شهرداران تمام هنر خود را به کار گرفتند تا با شعرخوانی مجلس گردانی کنند!
کد خبر: ۸۰۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷ 14 December 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز پنجشنبه 21 آذر 98 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور میهمان استاندار ، معاونین ، فرمانداران ، شهرداران ، دهیاران و برخی اعضای شورای شهرهای استان بود.

این نشست در حالی که می توانست از وزن بسیار بالایی برخوردار باشد و به جای استاندار که یک تنه سعی در وزن دار کردن آن داشت ، شهرداران به عنوان مهمترین رکن و گردانندگان موضوع جلسه ، به مدیریت و بیان درخواست ها بپردازند اما در نهایت این برخی اعضای جلسه از جمله استاندار یا فرماندار بودند که معاون وزیر را در جریان امور و مشکلات قرار می دادند.

در روزی که دو شهردار گچساران و دهدشت غایب جلسه بودند ، برخی شهرداران تمام هنر خود را به کار گرفتند تا با شعرخوانی مجلس گردانی کنند!

در حالی که موقعیت برای بیان مشکلات مهیا بود بلکه بتوان از طریق معاون وزیر برخی از این مشکلات را بر طرف نمود ، اما برخی از مسئولان نه تنها خود اقدام مناسبی انجام نمی دهند بلکه با تلف نمودن وقت ، مانع بیان دغدغه های دیگر مسئولان هم می شوند!

شهردارانی که برای مهمانان کشوری شعر می خوانند! / تقاضای پول مفت و مرغ یک پای معاون وزیر / چرا دومین سفر جمالی باز هم به یاسوج و سیسخت ختم شد؟ + تصاویر و فیلم

در این نشست شهردار باشت از جمله افرادی بود که موقعیت مناسبی برای بیان دغدغه های خود داشت اما وی وقت خود را به سه بخش تقسیم کرده بود که در بخش اول با خواندن شعری لری با صدایی غرا! تصور یک نشست تبلیغاتی کاندیداها را نشان می داد که در مقابل هواداران خود می سراید! بخش دوم را هم به خیر مقدم اتلاف کرد و بخش سوم را هم برای بیان صحبت هایش در نظر گرفت که باز هم طبع شعری وی گل کرد و به شعرخوانی پرداخت! البته این شعرخوانی وی با تکه پرانی عزیز فیلی ، معاون عمرانی استاندار و خنده های مدیران و میهمانان مواجه شد!

امید است هم مسئولان استانی قدر این فرصت ها را بدانند و هم استاندار و معاونین وی که وقت افراد را تنظیم می کنند ، تذکر برچیدن رفتارهای غلط را بدهند تا چنین جلساتی وارد فضاهایی با نگاه های اشتباه و احساسی نشوند!

شهردارانی که برای مهمانان کشوری شعر می خوانند! / تقاضای پول مفت و مرغ یک پای معاون وزیر / چرا دومین سفر جمالی باز هم به یاسوج و سیسخت ختم شد؟ + تصاویر و فیلم

 تقاضای پول مفت و مرغ یک پای معاون وزیر

اما نکته دیگر این جلسه تکرار درخواست پول و امکانات از معاون وزیر همانند نشست چند ماه پیش وی با همین اعضا بود که این بار همان درخواست ها را از زبان استاندار بیان کردند! هر چند این بار معاون وزیر به احترام درخواست استاندار وعده هایی برای کمک به برخی شهرداران البته ترجیحا شهرهای محروم را داد اما برای دومین بار بر تذکرات خود در سفر چند ماه پیش تاکید کرد تا نشان دهد مرغ معاون وزیر در خصوص تقاضاهای پول مفت شهرداران یک پا دارد.

جمالی نژاد معتقد است که دادن ماشین آلات و چند میلیارد پول به شهرداران چاره کار آن ها نیست بلکه باید یک بار برای همیشه به فکر تغییر اساسی در رویکردها باشند . به دنبال سرمایه گذار و ایجاد منابع پایدار درآمد باشند.

ببینید:

 

چرا دومین سفر جمالی باز هم به یاسوج و سیسخت ختم شد؟

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد دز آبان ماه سال گذشته معاون عمرانی وزیر کشور سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت (اینجا) که در آن سفر هم وی به حضور و بازدید از شهر یاسوج بسنده کرد و به دیگر مناطق استان سفر نکرد این در حالی است که مردم استان انتظار دارند مسئولین کشوری در بازدیدهای خود از استان همه مناطق را مورد بازدید و ارزیابی قرار دهند!

شهردارانی که برای مهمانان کشوری شعر می خوانند! / تقاضای پول مفت و مرغ یک پای معاون وزیر / چرا دومین سفر جمالی باز هم به یاسوج و سیسخت ختم شد؟ + تصاویر و فیلم

 کلانتری؛ یاسوج را خدا پایتخت طبیعت کرد

از نکات بسیار مهم این نشست سخنان پایانی استاندار بود که ضمن انتقاد از عملکردها خصوصا مرکز استان گفت: کسی برای پایتخت طبیعت کاری نکرد.

حسین کلانتری گفت: تجهیزات دهیاری‌ای این استان زیبنده نیست و بسیاری از دهیاری‌ها فاقد آتش‌نشانی هستند نه اینکه گذشته‌ها کاری نکردند اما فعلا اوضاع اینطوری است.

وی عنوان کرد: سامانه پایش تصویری دیگر مشکل استان است، سامانه‌های پایش تصویری وضعیت مناسبی ندارد.

این مسوول خواستار ورود سازمان شهرداری‌ها به موضوع نیروهای مازاد شهرداری‌ها شد و گفت: به ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ورود پیدا کنید که شهرداری‌های ما اوضاعی ندارند چرا که بعضی‌ها بی‌حساب و کتاب آمدند و هر روز تجمع دارند یقه ما را می‌گیرند که حقوق ما پرداخت نشده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فاصله میان مناطق برخوردار و کمتر برخوردار استان در عمران شهری بسیار زیاد است که در تخصیص‌ها و اعتبارات باید این موضوع رعایت شود. البته گزارشی به وزیر کشور در این خصوص ارائه کرده‌ام.

کلانتری با بیان اینکه همه شهرداری‌ها نیازمند کمک فکری و مشاوره‌ای هستند، گفت: آیا یاسوج با این همه ظرفیت باید شاهد چنین ویترینی باشد؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یاسوج با این همه مناطق بکر و طبیعی را خدا پایتخت طبیعت کرد و کسی برای این شهر کاری انجام نداده است، استان ۸ درصد آب کشور را تامین می‌کند اما مردم از چاه‌های آب استفاده می‌کنند و اگر سال گذشته بارش باران نداشتیم در تامین آب با مشکل جدی مواجه بودیم.

وی با اشاره مجدد به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان گفت: روز گذشته در پایان نمایشگاه هفته پژوهش قرارداد ۸ میلیارد تومانی به امضا رسید که نشان از قابلیت و ظرفیت جوانان این استان است.

کلانتری در پایان با اشاره به سخنان معاون وزیر که گفته بود در همه حوزه‌ها به استان کمک می‌کند لذا شهرداران این استان پروژه کلان تعریف کنند، گفت: ۱۵ شهرداری ۱۵ پروژه تا سقف ۵ میلیارد تومان با تسهیلات ۴ درصدی تعریف کنند و ۳ پروژه هم تا سقف ۱۰ میلیارد تومان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار