استاندار خوزستان:
شریعتی خواستار اعتماد بیشتر به بخش خصوصی و سازندگان قطعات نفتی شد و گفت: در شرایط موجود که در تحریم های ظالمانه قرار داریم باید اجازه داد بخش خصوصی تقویت شود و با کسب تجربه در مسیر قطع وابستگی به خارج از کشور گام بردارند.
کد خبر: ۸۰۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵ 14 December 2019

غلامرضا شریعتی عصر امروز (جمعه ۲۲ آذر) در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری خوزستان که در محل تالار اجتماعات باشگاه نفت برگزار شد اظهارکرد: نمایشگاه صنعت نفت و حفاری به عنوان یکی از نمایشگاه های تخصصی کشور در اهواز برای شناسایی و حمایت از تولید داخل، توانمندی ها و علم و دانش برگزار می شود.
 
به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان هماهنگی میان شرکت های فولاد کشور در پروژه خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک را مطلوب دانست و اضافه کرد: تحریم های به وجود آمده باعث می ‌شود تا ما به سمت برطرف کردن مشکلات به ایجاد شده، هدایت شویم.
 
وی افزود: در این رابطه هماهنگی بسیار خوبی میان صنایع فولادی انجام شده به صورتی که شمش مخصوص این لوله ها را شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ورق آن را فولاد اکسین خوزستان و تبدیل به لوله شدن آن در شرکت لوله سازی اهواز انجام می شود تا امکان اجرایی شدن این پروژه عظیم را شاهد باشیم.
 
شریعتی با بیان اینکه با دانش جوانان کشور شاهد تلاش برای کم اثر کردن تحریم ‌ها هستیم عنوان کرد: احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک نمونه ‌ای از این تلاش ها است که از لحاظ امنیت ملی نقش حیاتی ایفا خواهد کرد و وابستگی کشور به خلیج فارس را کاهش می ‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت نفت و تولید آن با خوزستان عجین است ابراز کرد: حتی اگر تولید نفت در استان‌ های زیرمجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را درنظر نگیریم، کل تولید شرکت ‌های نفتی دیگر از جمله، فلات قاره، شمال و ... شاید کمتر از تولید نفت در استان خوزستان باشد.
 
استاندار خوزستان با تاکید برای اینکه نباید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به عنوان یک شرکت عملیاتی دانست بلکه این شرکت باید قدرت تصمیم گیری داشته باشد ادامه داد: اگر این کار را نکنیم و تمرکز قدرت تصمیم گیری از این شرکت برداشته شود، کارشناسان مجرب آن که طی سال ‌های گذشته به توانمندی‌ های خیلی خوبی رسیده‌ اند، برای حضور در دیگر مراکز تصمیم گیری اقدام کنند و در این صورت مناطق نفتخیز جنوب در استان تهی از کارشناسان توانمند می ‌شود.
 
وی با بیان اینکه کم کردن اختیارات مناطق نفتخیز جنوب و رفتن کارشناسان از آن باعث می شود این شرکت به یک شرکت کارگری تبدیل شود تاکید کرد: تصمیم ‌گیری و انجام تولید باید در کنار هم و متمرکز باشد از این رو تصمیم گیری درباره تولید نفت باید در این استان و در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گیرد تا در مواقع خاص در سریع ترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام شوند.
 
شریعتی با اشاره به اینکه خوزستان باید تقویت بنیه اقتصادی ناشی از توسعه ۲۸ مخزن نفتی را لمس کند، از توسعه این مخازن نفتی در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب در استان حمایت کرد و اذعان داشت: با این وجود نباید ساز و کارها به شکلی باشد که شرکت‌ های استانی توان ورود به کار را نداشته باشند و از توان آنها در این پروژه ها استفاده نشود.
 
وی با بیان اینکه تقسیم کار این پروژه باید از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شود تصریح کرد: قرار است با حضور وزیر نفت روند واگذاری پروژه ها به هلدینگ ها اصلاح شود تا هزینه های بالادستی کاهش یابد.
 
استاندار خوزستان خواستار اعتماد بیشتر به بخش خصوصی و سازندگان قطعات نفتی شد و عنوان کرد: در شرایط موجود که در تحریم های ظالمانه قرار داریم باید اجازه داد بخش خصوصی تقویت شود و با کسب تجربه در مسیر قطع وابستگی به خارج از کشور گام بردارند.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت‌ های بزرگ نفتی دنیا با کار کردن در صنعت نفت ایران کسب تجربه کرده‌ اند اظهار داشت: به همین دلیل باید به حضور بخش خصوصی میدان و اجازه داد تا نیازهای داخلی صنعت نفت کشور را تامین کنند.
 
شریعتی یادآور شد: ممکن است کیفیت کار شرکت های سازنده داخلی که برای اولین بار یک قطعه را می‌ سازند به اندازه شرکت‌ های خارجی که نزدیک به ۱۰۰ سال چنین قطعه ‌هایی را می‌ سازند نباشد؛ اما صنعت نفت باید به حمایت ‌های خود ادامه دهد و وابستگی خارجی را به صفر برساند.
 
وی با تاکید بر اینکه وابستگی کشور در این حوزه هم اکنون به حداقل رسیده خاطر نشان کرد: نمایشگاه نفت در استان خوزستان با چنین هدفی باید توسعه پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار