حسین دهقان:
به گزارش تابناک سمنان: حسین دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه تکمیل کریدور‌های عبوری استان در دست کار است، گفت: هدف از به سازی کریدور‌های عبوری، توسعه استان است.
کد خبر: ۸۰۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 14 December 2019

تصویر مرتبط

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان پیش از ظهر شنبه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری بابیان اینکه راه‌های ارتباطی امروز یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه‌یافتگی به شمار می‌رود، ابراز داشت: تکمیل کریدر های عبوری یکی از هشت راهبرد محوری توسعه استان سمنان را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه تعریض محور ارتباطی در منطقه ایوانکی (سر دره) به طول هشت و نیم کیلومتر از جمله اقدامات در خصوص ایمن‌سازی مسیر در این کریدور است، ابراز داشت: تقاطع غیر همسطح شرقی گرمسار نیز به طول ۴/۵ کیلومتر با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال در حال انجام است که طی سال جاری ۱۲ هزار میلیون ریال برای آن اختصاص یافت

حسین دهقان بابیان اینکه سه هزار و ۸۳۸ کیلومتر طول راه‌های ارتباطی استان سمنان است، افزود: کریدور شرق به غرب از تهران شروع و به مشهد ختم می‌شود که بالغ‌بر ۵۰ درصد طول این مسیر در استان سمنان قرارگرفته است.

دهقان در ادامه تصریح کرد: در حوزه شهرستان آرادان عملیات احداث باند دوم به طول دو کیلومتر و بهسازی تقاطع آرادان به منظور اصلاح هندسی و افزایش سطح ایمنی مسیر نیز در دست اقدام است.

وی از آغاز عملیات باند دوم محور سرخه به سمنان در ضلع جنوبی باند موجود به طول ۱۱/۵ کیلومتر خبر داد و افزود: این طرح با پیشرفت خوبی در حال انجام است که ۲۵۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل نیاز دارد که تاکنون هشت میلیارد به آن اختصاص‌یافته است.

حسین دهقان بابیان اینکه کنارگذر شمالی سمنان حدفاصل پل مومن آباد تا پل شهید ترحمی شرق شهر سمنان به طول ۱۴ کیلومتر با احداث ۳ تقاطع غیر همسطح انجام‌شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه هدف این طرح ساماندهی ورودی‌ها و خروجی‌های شمالی، شرقی و غربی است برای تکمیل اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

دهقان در ادامه تصریح کرد: تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی سمنان نیز به طول دو کیلومتر با هدف ساماندهی وروردی شهرک صنعتی و تسهیل در دسترسی به فرودگاه سمنان از جمله اقدامات موثر در حال انجام است.

وی بابیان اینکه قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم به طول ۱۱۴ کیلومتر از شهر گرمسار تا سمنان در حال اجرا است، افزود: اتمام طرح بالغ‌بر ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در پایان همچنین بابیان اینکه احداث محور فیروزکوه به سمنان نیز به طول ۴۹ کیلومتر از دیگر پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان است، ابراز داشت: ۱۲ کیلومتر طرح در حال بهره‌برداری و از ۳۷ کیلومتر باقی‌مانده ۱۰ کیلومتر انتهایی پس از ایمن‌سازی قابل استفاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار