وکیلی در جمع دانشجویان یاسوجی
وکیلی در خصوص این نکته که گفته شده بود ، اگر جای فراکسیون امید 30 دسته بیل هم می گذاشتند همین رای را می آوردند گفت : چه کردید بر سر ملت که حاضرند به دسته بیل رای دهند اما به شما رای ندهند؟
کد خبر: ۸۰۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹ 15 December 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد علی وکیلی نماینده کهگیلویه و بویراحمدی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن شهید جرجانی دانشگاه علوم پزشکی و در میان دانشجویان سخنرانی کرد.
محمد علی وکیلی در این سخنرانی به موضوعات مختلفی اشاره کرد . شاید یکی از مهمترین نکات این سخنان که بنابر تحلیل ها دلیل اصلی سفر وی به یاسوج بود ، تایید ضمنی یا برانداز کردن وضعیت برای کاندیداتوری در حوزه بویراحمد و دنا باشد.
وکیلی در بخشی از سخنانش گفت : وضعیتی که بر حوزه بویراحمد و دنا حاکم است با یک نفر که به عنوان قهرمان بیاوریم، قابل قبول نیست. وضعیت بویراحمد نیازمند اجماع نیروهای دلسوز و نخبه از همه جریان‌ها است. مشکل مردم به چپ و راست نیست. مشکل مردم فقر است. نشستن بر دریای نعمت اما بر روی این دریا چینه و چروکه های فقر است.
چه کرده اید که مردم به دسته بیل رای می دهند اما به شما نه! / سهم بی عرضگی روحانی در برون رفت کشور از شرایط فعلی تعیین کننده است

وی افزود : اگر می‌توانم برای مردم کاری کنم، حاضرم تهران را برای زیلایی عوض کنم ، اما شرطش اجماع نخبگان است. من از شکست نمی‌ترسم ، اگر می‌ترسیدم عمرم را صرف سیاست نمی‌کردم.
 وکیلی ادامه داد : من همین رسم موجود. که مقابل کردن طایفه با طایفه پدر با پسر، برادر با برادر را نمی‌پسندم.اگر نخبگان ما جمع بندی‌شان این شد که من می‌توانم گره‌ای باز کنم. ترجیحم این است که این چند صباحی در خدمت زادگاهم باشم.
چه کرده اید که مردم به دسته بیل رای می دهند اما به شما نه!
بخش زیادی از سخنان وکیلی به پاسخ مواردی بود که از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه مطرح شد.
وکیلی در خصوص این نکته که گفته شده بود ، اگر جای فراکسیون امید 30 دسته بیل هم می گذاشتند همین رای را می آوردند گفت : چه کردید بر سر ملت که حاضرند به دسته بیل رای دهند اما به شما رای ندهند؟
نماینده مردم تهران گفت : دل خوش نکنید که مردم پای صندوق رای نخواهند آمد که شما از صندوق های خالی پیروز بیرون آیید !
وکیلی گفت : قبلا گفته ام باز هم می گویم سهم دولت روحانی از پیدایش وضعیت کنونی تعیین کننده نیست اما سهم بی عرضگی اش در برون برد کشور از وضعیت فعلی قطعا تعیین کننده است .
 
من یک ریال برای لیست امید نپرداختم
محمد علی وکیلی در خصوص ادعای پرداخت 2 میلیارد تومان از طرف خود برای قرار گرفتن در لیست امید گفت : افتخار داشتیم با 29 نفر از همکارانم 30 بر هیچ در مقابل اصولگرایان پیروز شویم .
وکیلی ادامه داد : شورای اصلاح طلبان برای 30 نفر لیست امید تعین کردند که هر نفر 50 میلیون جهت تبلیغات سهم خود را بپردازند اما من به دلی نداشت این مبلغ به همراه یکی دیگر از لیست از پرداخت معاف شدیم.
وکیلی با انتقاد رواج تهمت به خود و خانواده اش گفت : کسی که خود را بسیجی می نامی من بسیجی واقعی هستم که 40 ماه در جبهه بودم و بارها مجروح شدم . خانواده من هم از ابتدا تا انتهای جنگ حضور داشتند.
وی افزود : تمام این موج سواری ها از رهگذر بی اطلاعی مردم است و عده ای نمی خواهند مردم آگاه باشند.
ماجرای ترس مجلس از شورای نگهبان!
وکیلی با اشاره به انتقاد از وی در خصوص اعلام این موضوع از زبان وی که گفته است " مجلس از شورای نگهبان می ترسد ، اظهار داشت : به همراه هیئت رئیسه مجلس با آیت الله جنتی دیدار داشتیم ، همانجا به وی گفتم که از حضور در مجلس هیچ لذتی نبردم ! ؟آیت الله جنتی گفت چرا؟ گفتم " گفتمان حاکم بر راهروهای مجلس نه خداترسی است و نه مردم باوری بلکه شورای نگهبان ترسی است!" که وی هم به آقای کدخدایی گفت "با آقایان جلسه بگیرید و این قانون انتخابات را کاریش کنید" من هم جایی بیان کردم که پس از سخنان خودم منتظر واکنش تند آیت الله جنتی بودم اما وی متوجه شد که نقطه ضعف مجلس کجاست!
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
آقای.وکیلی.تو باید ........میکردی.اشتباهی.رفتی.بجز برای .اقوام .وافرادخاص.برای.کی.کارکردی.تو دیگه.........برو هم.تهرون
از طرف مردم بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
با عرض سلام سایت وزین و بروز تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد
قبلا مردم شهرستان بهمئی خواستار تغییر نام مرکز شهرستان بهمئی از لیکک به "بهمن شهر " بودند و فکر کنم در شورای اول شهر لیکک هم تصویب گردید ولی متاسفانه نمی دانم چه عاملی باعث عدم اجرایی آن می شود البته به نظر می رسد افراد غیر بومی و افرادی که بهمئی اصیل نیستند ولی ساکن شهرستان بهمئی هستند یکی از عوامل غیر اجرایی تغییر نام مرکز شهرستان از لیکک (که شاید اسم بی مسمی باشد) به "بهمن شهر" باشد لذا از آن رسانه مردمی و متعهد تقاضای یاری و راهکار و تبلیغات لازم و یادآوری به مسئولین شهرستانی و استانی را در این زمینه داریم در ضمن از آن سایت لازم است تشکر به عمل آید که به دنبال نام بردن از لیکک فوری اشاره به مرکز شهرستان بهمئی می کنید امیدوارم منبعد در صدا و سیما استانی و ملی و دیگر ادارات به جای لیکک از لفظ بهمئی و یا شهر "بهمن شهر" بهمئی باشیم منتظر اقدامات آن سایت و دیگر سایت های محلی در این زمینه هستیم موفق باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار