در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان انجام شد
در دومین روز کاری یازدهمین نمایشگاه مشترک ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان نرم افزار پیش بینی، تشخیص و کنترل فوران چاه های نفت و گاز (WELL CONTROL SOFTWARE) با حضور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران رونمایی شد.
کد خبر: ۸۰۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 15 December 2019

مصطفی صداقت زاده، سرپرست پژوهش و توسعه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در خصوص این نرم افزار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این فناوری توسط جمعی از متخصصان دانشگاه صنعت نفت طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: این پروژه پژوهشی در قالب طرح های نوآورانه زیرنظر مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران به منظور پیش بینی، تشخیص و پیشگیری از فوران حین عملیات حفاری، لوله بالا و لوله پایین، تعمیر و تکمیل چاه مبتنی بر الگوریتم های هوشمند تهیه شده است.

صداقت زاده درباره خدمات تخصصی این نرم افزار اظهار کرد: پیش بینی و تشخیص آنی و اطلاع رسانی به کاربر و بررسی نشانه های ورود سیال سازندی به چاه از خدمات این فناوری است.

وی عنوان کرد: همچنین هوش مصنوعی در پیشنهاد بهترین روش هدایت سیال به سطح زمین از طریق روش های نوین صنعت حفاری و ثبت تاریخچه عملیات حفاری چاه و چاه های مجاور و بهینه سازی محاسبات از دیگر مزیت های نرم افزار است.

سرپرست پژوهش و توسعه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: از جمله وجه تمایز این نرم افزار بومی شده نسبت به مشابه خارجی، محاسبات مهندسی مبتنی بر محدوده رفتاری پارامترهای ساختاری زمین شناسی مخازن هیدروکربوری ایران است.

صداقت زاده خاطرنشان کرد: این نرم افزار جهت بهینه سازی و آزمایش های میدانی بر روی یک حلقه چاه در میدان نفتی بی بی حکیمه مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار