در گفتگو با تابناک تهران مطرح شد؛
مدیرعامل شرکت جامپ گفت: هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران زمین به طور کلی تقویت فرهنگ حمایت از استارت‌آپ‌ها در توسعه مشارکتی کسب و کارهای بانکی و پولی کشور است.
کد خبر: ۸۰۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 17 December 2019

تقویت فرهنگ حمایت از استارت‌آپ‌ها در توسعه مشارکتی کسب و کارهای بانکی

مهدی عباس‌نیا، مدیرعامل شرکت جهان ارقام پارس (جامپ) در گفتگو با تابناک تهران گفت: این شرکت مسئولیت مدیریت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ایران زمین را برعهده دارد و مجموعه آن از 8 شرکت فعال در حوزه‌های کسب و کار اینترنتی، بانکی، اپراتور مجازی و... تشکیل شده است.

وی با اشاره بر تاسیس مرکز نوآوری بانک ایران زمین، خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف مشارکت با استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های مختلف مد نظر بانک ایران زمین ایجاد شده است. اولویت این حوزه‌ها بدون شک در ابتدا بانکی و پس از آن تمام حوزه‌هایی خواهد بود که بتوانند از ارائه خدمات باز و پرداخت این بانک ارزش افزوده بیشتری در اکوسیستم بانکداری دیجیتال ایجاد کنند.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت جهان ارقام پارس افزود: مرکز نوآوری بانک ایران زمین موظف است که این استارت‌آپ‌هارا با استفاده از تفاهم‌‌هایی که با مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی دارد شناسایی و پس از آن ارزیابی نماید. چهار دانشگاه‌ هم اکنون با این مرکز تفاهم‌نامه همکاری دارند و به همین دلیل دانشگاه‌ها ایده‌هایی که در مراکز رشد آن‌ها پرورش پیدا می‌کنند و نیاز به سرمایه‌گذاری، تجاری‌سازی و شتاب‌دهی دارند را به این مرکز معرفی می‌نمایند. این سرمایه‌گذاری بدون شک برای ایده‌های جدید و ملی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: ما اگر نتوانیم خودرا با نیاز بازار تطبیق دهیم، از بازار حذف می‌شویم و یا می‌بایست دنباله رو افرادی باشیم که زودتر و بهتر از ما توانسته‌اند به این هدف دست یابند؛ هدف از راه‌اندازی این مرکز به طورکلی تقویت فرهنگ حمایت از استارت‌آپ‌ها در توسعه مشارکتی کسب و کارهای بانکی و پولی کشور است.

مدیر پیشین امور بانکداری مدرن بانک ایران زمین با اشاره بر حمایت چند جانبه جامپ از استارت‌آپ‌ها، ابراز داشت: به غیر از مرکز نوآوری ایران زمین، معاونت توسعه کسب و کار نیز در این شرکت فعال است؛ هرکدام از استارت‌آپ‌ها که در مرکز نوآوری رشد می‌کنند و به مرحله تجاری سازی می‌رسند، اگر در راستای اهداف و فعالیت‌های شرکت جهان ارقام پارس باشند، بدون شک این مرکز سرمایه‌گذاری لازم را انجام خواهد داد. اما در صورتی‌که این اتفاق رخ ندهد و استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های دیگری مشغول به فعالیت باشند، مراکز سرمایه‌گذاری دیگر و مرتبط با حوزه فعالیتی آن‌هارا معرفی می‌نماییم. جهان ارقام پارس یکی از ارکان سرمایه‌گذاری است که در این حوزه فعالیت می‌کند و بدون شک درب سرمایه‌گذاری و حمایت از استارت‌آپ‌ها مرکز نوآوری ایران زمین به روی همه‌ی علاقمندان باز است.

وی ادامه داد: حوزه بانکی و مالی اولویت‌های اول است اما حوزه‌های فناوری همانند بلاک چین، IOT و هوش مصنوعی نیز به دلیل مورد نیاز بودن در تمامی کسب و کارها جزو اولویت‌ها قرار دارد؛ در سایر حوزه‌های صنعت همانند صنعت انرژی نیز بستگی به ایده‌ی موجود و نقش مرکز قطعا این حمایت تعریف و انجام خواهد شد. در غیر اینصورت قطعا با ارتباطات موجود در شبکه، استارت‌آپ‌های خارج از این حوزه‌هارا به سایر فعالین این عرصه واگذار می‌نماییم.

عباس‌نیا در پایان تاکید کرد: تکنولوژی و نیروی انسانی به قیمت‌های مختلف قابل دسترس است، ما این نیروی انسانی و تکنولوژی را به خدمت گرفته و سرویس و محصولی را برای مخاطب ایجاد می‌نماییم؛ اما آنچه در این میان سوال است، اتفاقات پس از این است. آیا ما به موازات هزینه‌هایی که برای ایجاد زیرساخت و ارائه خدمت انجام می‌دهیم، مشتری و یا شهروند هوشمند نیز تربیت خواهیم کرد یا خیر؟ بنابراین موضوع حضور مخاطب هوشمند نیز بسیار حائز اهمیت است و مرکز نوآوری ایران زمین به این موضوع نیز می‌پردازد و درحال تلاش برای تربیت این افراد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار