نظارتی که در حد شعار ماند
بررسی‌های میدانی از سطح شهر اردبیل نشان می‌دهد که صاحبان تاکسی به ازای هر مسیر طولانی و یا کوتاه یک هزار تومان از شهروندان دریافت می‌کنند ...
کد خبر: ۸۰۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 16 December 2019

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال افزایش قیمت بنزین و به رغم ضعف نظارت بر حمل و نقل عمومی کرایه تاکسی‌، آژانس و مسافرکش‌های اینترنتی به شکل خاموش در اردبیل افزایش یافته است.

 بررسی‌های میدانی از سطح شهر اردبیل نشان می‌دهد که صاحبان تاکسی به ازای هر مسیر طولانی و یا کوتاه یک هزار تومان از شهروندان دریافت می‌کنند و هیچ توجهی به نرخ‌گذاری مصوب ابتدای سال ندارند و شکایت شهروندان نیز در این زمینه به جایی نمی‌رسد.

در این باره بخوانید
آقایان! بفرمایید این هم افزایش قیمت پسابنزینی در اردبیل
قیمتها در محله آقایان مسئول اردبیل افزایش نیافته است!

ادعای مسئولان رسیدگی کننده نیز این است که در اردبیل کرایه‌ تاکسی و سایر وسایط نقلیه عمومی به نسبت سایر استان‌ها پائین است در حالی که در دو سال اخیر با نرخ‌گذاری‌های جدید کرایه تاکسی دو تا سه برابر نیز شده است.

یکی از شهروندان اردبیلی که به شدت از نابسامانی قیمت‌ها و هرج و مرج رخ داده در این حوزه گله‌مند است، به خبرنگار ایسنا، گفت: تاکسیداران قیمت‌های مختلف و سلیقه‌ای را در جابجایی مسافران و دریافت کرایه اعمال کرده و به آن عمل می‌کنند که در این میان این تفاوت قیمت تا 500 تومان نیز می‌رسد.

شهریار – ع بیان کرد: با وجود افزایش قیمت‌ها نحوه خدمات‌رسانی تاکسی‌داران نیز مطلوب به نظر نمی‌رسد چرا که ساکنان شهرک‌های مختلف اردبیل بعد از غروب آفتاب و اول صبح در سوار و پیاده شدن به تاکسی‌ها دچار مشکل هستند و به ندرت در این ساعات فعالیت خودروهای عمومی را شاهد هستیم.

وی تمرکز تاکسی‌ها را در محدوده شهر و عمدتا در مسیرهای کوتاه اعلام کرد و گفت: بی‌نظمی به حدی است که در ساعات شلوغ اغلب صاحبان تاکسی علاقمند هستند موارد دربستی را به مقصد رسانده و به بهانه‌های مختلف از سوار کردن شهروندان در مسیرهای طولانی به ویژه شهرک‌های کارشناسان، کوثر و حتی سبلان اجتناب می‌کنند.

یکی دیگر از شهروندان اردبیلی با اذعان به افزایش 20 تا 30 درصدی کرایه‌ها در سه هفته اخیر، خاطرنشان کرد: مسئولان تنها هفته اول افزایش قیمت بنزین نظارت نمایشی خود را انجام داده سپس کار را رها کردند تا صاحبان تاکسی که از سهمیه سوخت استفاده می‌کنند به جای حمل و نقل عمومی اقدام به فروش بنزین سهمیه خود کنند.

رضا – ق ادامه داد: هیچ ارگانی پاسخگوی مردم و شکایت وارد نیست و انباشتی از گلایه‌های شهروندان را شاهد هستیم که از سرویس‌دهی عمومی در شهر اردبیل گله‌مند هستند.

اما در کنار ضعف در حوزه نظارت اخیرا و به دنبال دونرخی شدن قیمت بنزین صاحبان برخی از تاکسی‌ها به جای مصرف بنزین در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام به فروش آزاد آن می‌کنند تا به نوعی درآمد بادآورده‌ای را صاحب شوند که در این چرخه دخالت جایگاهداران بنزین نیز به عنوان دلالان فروش بنزین انباشت شده در کارت سوخت تاکسی‌داران نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل با اشاره به تشدید نظارت‌ها در دو سه هفته اخیر برای کارکرد درست تاکسی‌ها و آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی بیان کرد: ما نه تنها از تعدد و کثرت نظارت‌ها نکاستیم بلکه تلاش کردیم تا تقویت خدمات‌رسانی را در این بخش شاهد باشیم.

رحیم سعیدی ادامه داد: بعد از افزایش قیمت بنزین در سایه این نظارت‌ها اجازه ندادیم نرخ اعلام شده در اول سالجاری تغییر یابد و هرگونه اضافه دریافت از مسافران و شهروندان غیرقانونی است و به گزارش‌های مردمی به سرعت رسیدگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 500 هزار نفر جابجایی مسافر با وسایط نقلیه عمومی انجام می‌شود، تصریح کرد: تلاش کردیم تا با اجرای طرح‌های متناسب با شهرهای اردبیل به سمتی حرکت کنیم تا کاهش زمان سفرهای درون شهری اتفاق افتاده و مردم گرایش به استفاده از وسایط نقلیه عمومی داشته باشند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل در مورد امکان راه‌اندازی کارتخوان در تاکسی‌ها گفت: چندین سال است که ما اتوبوس‌های سازمان را مجهز به دستگاه کارتخوان کردیم ولی با گذشت چندین سال از نصب این دستگاه‌ها بر روی اتوبوس تنها ۳۰ درصد از مسافران از کارت بلیط در پرداخت کرایه استفاده می‌کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: با هدف کاهش گله‌مندی مردم از چندنرخی بودن کرایه تاکسی‌ها به دنبال عقد قرارداد با شرکت پیمانکار برای نصب کارتخوان در تاکسی‌ها هستیم که نصب این دستگاه‌ها مشکل پول خرد و همچنین اضافه دریافت‌ها را رفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما در حمایت از صاحبان تاکسی و همچنین رانندگان اتوبوس‌های شهری در کنار تامین برخی از قطعات و روغن مورد نیاز سعی کردیم تا به قیمت مناسب لاستیک را در اختیار آنها قرار دهیم تا کمک حمایتی از فعالان این عرصه انجام شود.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اردبیل گفت: به هیچ وجه افزایش قیمت بنزین در تامین قطعات و وسایل مورد نیاز رانندگان تاثیر چندانی نداشته و از همین روی صاحبان تاکسی حق افزایش کرایه را ندارند و قرار شده افزایش سهمیه بنزین برای دارندگان این خودروها اعمال شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
مدیریت در تاکسیرانی اردبیل زیر صفر است وشهرداری واعضای شورای شهر درخواب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
قانون چنگل اکنون در کشور ما حکم فرماست ..زیرانه قانون اریم .نه مجری قانون .نه ....ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووهرکی ..هرکیه ..هرکی ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار