مدیر پایانه‌ مسافری‌چذابه گفت: ورود اتباع و گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی‌ایران از پایانه چذابه ، از روز یکشنبه ممنوع شد.
کد خبر: ۸۰۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 16 December 2019

احمدسبهانی افزود:ممنوعیت ورود اتباع عراقی به دلیل تداوم‌ ناامنی ها در این کشور و لزوم رعایت الزام های امنیتی از سوی مرزبانی ۲ کشور اعمال می‌شود.

وی گفت:از ۲ هفته پیش‌عزیمت انفرادی و کاروانی زائران ایرانی به شهرهای مقدس عراق به دلایل امنیتی و تداوم ناامنی ها در شهرهای عراق به ویژه شهرهای کربلا و نجف ممنوع شده بود و هم اکنون این ممنوعیت ادامه‌دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه ترددی در پایانه مسافری چذابه انجام نمی شود بیان کرد:در صورت ایجاد امنیت نسبی در شهرهای عراق، تردد اتباع و زائران ۲ کشور ازسرگرفته می‌شود.

سبهانی ادامه داد: با توجه به تداوم ناامنی ها در برخی مختلف عراق ، نمی توان زمان دقیقی برای ازسرگیری تردد اتباع و زائران ۲ کشور اعلام‌کرد.

پیش از این وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از هموطنان خواسته است با توجه به شرایط خاص امنیتی عراق از رفتن به این کشور خودداری‌کنند.

سبهانی گفت: با وجود توقف تردد اتباع ۲ کشور ایران و عراق از پایانه مرزی چذابه ، صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق ادامه دارد ولی از حجم آن‌ کاسته شده‌است.

در طول ۲ ماه اخیر که ناآرامی ها در شهرهای عراق شروع‌ شد عزیمت کاروان های زیارتی به شهرهای مقدس عراق نیز با اختلال رو به‌رو شد.

پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از ۲ گذرگاه رسمی و بین‌المللی تردد زائران ایرانی و اتباع عراقی‌ در خوزستان است.

اربعین امسال حدود ۳۶۰هزار زائر از پایانه مرزی چذابه به شهرهای مقدس عراق عزیمت‌کردند.

مرزهای زمینی شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر از تیر ۱۳۸۲ پس‌از سرنگونی رژیم بعثی عراق به‌تدریج بر روی کاروان‌های زیارتی و در مهر همان‌ سال برای صادرات کالاهای غیرنفتی‌جمهوری اسلامی‌ایران به عراق باز شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار