داریوش یزدی:
مربی فوتبال خوزستان با بیان این‌که کسب سهمیه آسیایی کمترین توقع از تیم فولاد است، گفت: به نظرم اگر فولاد در ادامه نیز با همین سبک، فوتبال بازی کند، نمی‌تواند به سهمیه آسیایی برسد.
کد خبر: ۸۰۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 25 December 2019

داریوش یزدی در خصوص سبک بازی و نوسانات امتیازگیری فولاد در ۱۵ هفته سپری شده از لیگ برتر فوتبال، اظهارکرد: منحنی ارزیابی از فولاد در هفته‌های سپری شده رو به بالا است. یعنی نتایج مثبت بوده است اما نه برای فولادی که دارای یک ساختار بسیار قوی است و از امکانات بسیار خوب بهره می‌برد. ضمن این‌که باشگاه فولاد اختصاصاً فوتبال را مدیریت می‌کند و از این نظر نتایج کسب شده فولاد در نیم‌فصل اول نمی‌تواند مثبت باشد.

نوسان در امتیازگیری فولاد نگران‌کننده است

وی ادامه داد: نوسان در امتیازگیری فولاد به صورتی که در یک بازی می‌برد و در یک دیدار شکست می‌خورد، نگران‌کننده است. البته موضوع اصلی، سبک فوتبالی است که این تیم ارائه می‌دهد. فولاد باشگاهی با ساختار کاملا حرفه‌ای است که این سبک برای آن، باتوجه به ساختارش مناسب نیست.

سبک فولاد، محتاط و تا حدودی دفاعی است

این مربی فوتبال خوزستان عنوان کرد: سبکی که امسال با تفکر کادرفنی برای فولاد انتخاب شده، تقریبا دفاعی و برای گل نخوردن و در نهایت ایجاد موقعیت گلزنی است. این یک سبک محتاط و تا حدودی دفاعی است و به نظرم انتخاب این نوع سبک برای فولاد شایسته نیست و همین باعث می‌شود آن انتظاری که هواداران و کارشناسان فوتبال از تیم دارند، برآورده نشود.

وی افزود: مدیرعامل و سرمربی تیم هر کدام در مصاحبه‌های جداگانه عنوان کردند که قول قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی را نمی‌دهیم و از طرفی نیز شاهد طرح و برنامه‌های سه ساله آذری مدیرعامل باشگاه هستیم و این‌ها نشان‌دهنده اتفاقات مثبت در فولاد نیست. من فکر می‌کنم فولاد نیاز به تغییر سبک بازی در نیم‌فصل دوم دارد و این‌که مهره‌هایی را جذب کند که در فاز حمله کمک بیشتری به آن‌ها داشته باشند.

مهاجم‌های تیم نسبت به فصل‌های قبل کم‌اثر بوده‌اند

یزدی خاطر نشان کرد: در بازی‌های فولاد، مهاجم‌های این تیم نسبت به فصل‌های قبل کم‌اثر بوده‌اند. البته پریرا، بیت‌سعید و دیگر بازیکنان خط حمله، نفرات قابلی هستند اما انتخاب این نوع سبک بازی از سوی سرمربی، این بازیکنان را کم‌اثر کرده است. قطعا باید سبک تغییر کند و فولاد به مهره‌هایی نیاز دارد که بتواند سبک بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دهد.

وی گفت: سالی که بیت‌سعید به استقلال تهران رفت، در یک نیم‌فصل شرایط به صورتی شد که خود این بازیکن عطا را به لقایش بخشید و در این تیم نماند. حتی باشگاه استقلال تهران نیز خیلی برای ماندن این بازیکن اصرار نداشت زیرا نوع بازی که حریفان استقلال تهران انجام می‌دادند، بیت‌سعید را کم‌اثر کرده بود و نمی‌توانست کارایی لازم را داشته باشد. در حالی‌که همین بازیکن پیش از حضور در استقلال تهران، در استقلال خوزستان توانست با توجه به این‌که یکی از اثرگذارترین بازیکنان بود، به تیم‌ملی هم دعوت شود. بیت‌سعید سال بعد نیز در فولاد یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان بود ولی امسال با توجه به سبک و نوع بازی که فولاد دارد، این بازیکن آن تاثیری که باید داشته باشد را ندارد.

اعتراض هواداران برای نتایج نیست

این مربی فوتبال خوزستان درباره ناراضی بودن هواداران فولاد از عملکرد این تیم حتی در بازی‌هایی که زمین را با پیروزی ترک می‌کند نیز گفت: امیدوارم هواداران فولاد کاملا از این تیم حمایت کنند زیرا این حمایت است که برای یک تیم پشتوانه درست کرده و به آن آرامشی برای هر چه بهتر شدن، می‌دهد. به نظر می‌رسد بین هواداران و باشگاه اختلاف‌هایی وجود دارد که حتی در زمان برد تیم، هواداران معترض هستند. من فکر می‌کنم این اعتراضات برای نتایج نیست و برای اتفاقات دیگر است. توصیه من به هواداران این است که تنها تیم فولاد را مورد حمایت قرار دهند و باعث دلگرمی مجموعه شوند تا تیم روند بهتری در پیش بگیرد.

فولاد با این سبک، نمی‌تواند به سهمیه آسیایی برسد

وی با بیان این‌که کسب سهمیه آسیایی کمترین توقع از فولاد است، عنوان کرد: البته اگر فولاد در ادامه نیز با همین سبک، فوتبال بازی کند، به نظر می‌رسد نمی‌تواند به سهمیه آسیایی برسد زیرا تیم‌های دیگری هستند که خواهند توانست به این مهم دست پیدا کنند. در حال حاضر هشت تیم مدعی کسب سهمیه آسیایی هستند. در هر صورت امیدواریم با نتایج بهتر و تغییر سبک، این تیم در جدول جهش داشته باشد و به سهمیه برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار