یک مسئول عنوان کرد
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و تاسیسات نفتی بازسازی و نوسازی شده است، گفت: با بهسازی که در تجهیزات و تاسیسات شرکت انجام‌ گرفته، برنامه تولید نفت در شرکت به میزان ۱۰۵.۷ درصد محقق شد.
کد خبر: ۸۰۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 16 December 2019

قباد ناصری در نشست خبری که امروز، ۲۵ آذرماه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در۶ ماهه نخست امسال توانست ۵.۷ درصد فراتر از تعهد خود، کار تولید را انجام داد. همچنین توانستیم کار راهبری بیش از ۲ هزار کیلومتر خط لوله جریانی و انتقالی را اجرایی کنیم.

وی افزود: این شرکت علاوه بر تولید نفت و گاز به محیط زیست توجه ویژه دارد و کار کاشت درختان در اطراف میدان‌های عملیاتی، توزیع بیش از۵۰ هزار اصله نهال میان شهروندان، خرید دستگاه‌های MOS و MOT برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و... از جمله اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: واحد بهره‌برداری نمره ۹ که بوی نفت و گاز آن، مردم منطقه را اذیت می‌کرد حذف شده و واحد بهره‌برداری تمبی را احداث و جایگزین آن کرده‌ایم.

ناصری ادامه داد: در ۸ ماهه امسال ۳۲۰ میلیارد تومان در بحث خدمات کالا هزینه شده که حدود ۹۵ درصد از این مبلغ از استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان و باقی مانده این اعتبار به دلیل تامین نشدن، از خارج استان تامین شده است.

وی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه ورزش گفت: ۲۴ رده ورزشی قهرمانی و ۱۴ رده ورزشی همگانی در شرکت وجود دارد. همچنین یک تیم در لیگ برتر داریم که اکنون شرایط مطلوبی دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اشاره به فرسوده بودن تاسیسات عنوان کرد: این شرکت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بهره‌بردار خاورمیانه است و از نظر گستره جغرافیایی بزرگترین شرکت با بیشترین پراکندگی است اما باوجود این پراکندگی و قدمت تاسیسات، خطوط لوله و... کار بهره‌برداری به نحو احسن در این شرکت در حال انجام است.

ناصری عنوان کرد: به دلیل پایش مستمری که بر روی خطوط لوله، تاسیسات و تجهیزات انجام می‌گیرد، هیچ گونه آلودگی زیست محیطی در منطقه نداشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در ۳ سال گذشته ۵ واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی بازسازی و بهسازی شده‌اند و باقی تاسیسات نیز اکنون در حال بازسازی و بهسازی هستند.

ناصری افزود: در بحث تعمیر و نگهداری تاسیسات، اکثرا از شرکت‌های داخلی استفاده شده است و در این زمینه بیش از ۷۵ درصد کالای موردنیاز شرکت، از تولیدکنندگان کالا و خدمات داخلی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بیان کرد: در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و تاسیسات بازسازی و نوسازی شده است و می‌توان گفت که یکی از شرکت‌های بهره‌برداری هستیم که باوجود قدمت بالا، تاسیسات و تجهیزات به‌روزی داریم.

وی در خصوص ارتباط شرکت با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با شرکت‌های دانش بنیان مکاتبات و ارتباطات خوبی انجام شده است و اکنون در حال بررسی محصولات آن‌ها هستیم و پس از تایید کیفی این محصولات، قطعا از توان آن‌ها بهره خواهیم گرفت.

ناصری ادامه داد: بعد از وقوع زلزله در مسجدسلیمان، اعلام شد که در برخی از مناطق نشت نفت و گاز رخ داده اما لوله‌های قدیمی که در آن مناطق وجود داشت، باعث شده بود تا نفت مرده موجود در آن لوله‌ها همراه با فاضلاب خارج شود. در این زمینه بلافاصله وارد عمل شده و این نفت مرده را کنترل کردیم تا مشکل خاصی برای مردم به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: در خصوص اجرای طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت باید گفت که به دلیل تحریم‌ها طرح متوقف شده است و در این زمینه منتظر هستیم تا بتوانیم پروژه‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: با اقدامات بهسازی که در تجهیزات و تاسیسات شرکت انجام گرفت، برنامه تولید نفت در شرکت به صورت ۱۰۵.۷ درصد محقق شد.

ناصری ادامه داد: در بحث افزایش تولید، برنامه‌ریزی خاصی انجام داده‌ایم و در این زمینه در برنامه است تا به تولید ۱۷۳ هزار بشکه در روز برسیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طرح ۲۸ مخزن نفتی، ۵ میدان در حوزه فعالیت نفت و گاز مسجدسلیمان قرار دارد که قرارداد دو میدان منعقد شده و روند عقد قرارداد سایر میادین نیز در حال انجام است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار