معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از به کارگیری یک هزار و ۷۰۰ نیرو و تامین ۸۳ دستگاه مکنده، خودوری امدادرسان و پمپ سیار به منظور رفع آبگرفتگی‌های امروز خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 16 December 2019

علیرضا عالیپور اظهار کرد: با توجه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران خوزستان در خصوص بارش‌های امروز (۲۵ آذرماه)، از دو روز پیش عوامل اجرایی و خدماتی شهرداری اهواز و مدیریت شهری به منظور دفع آب‌های سطحی، آمادگی لازم را ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ نفر از عوامل انسانی در سه شیفت ماموریت دفع آب‌های سطحی را انجام خواهند داد. همچنین ۳۷ دستگاه مکنده و تانکر، ۳۱ دستگاه خودروی امدادرسان، ۱۵ دستگاه پمپ سیار و ماشین‌آلات سنگین از قبیل جرثقیل و بیل برای موارد غیرقابل پیش‌بینی آماده به کارگیری هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: در مجموع در هر منطقه شهرداری اهواز یک اکیپ امدادرسان پیش‌بینی شده است تا در موارد بروز خطر مانند سقوط اشیا، انسداد مسیرها و موارد دیگر بلافاصله جهت رفع موانع و یا ایمنی مسیرها اقدام کنند.

وی گفت: بار اصلی تخلیه دفع آب‌های سطحی بر عهده شبکه فاضلاب شهر اهواز است و باید از تلاش عوامل آبفا در زمان بارندگی تشکر کرد.

عالیپور با اشاره به مناطق بحرانی شهر در زمان آبگرفتگی، عنوان کرد: قبلا خیابان انقلاب و کوی علوی دچار آبگرفتگی شدید می‌شدند که با تقویت ایستگاه پمپاژ و خط انتقال توسط آبفا مشکل بسیار کمتر شد و مدت تخلیه آب‌های سطحی از چند روز به چند ساعت کاهش یافت.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی در مناطق شرق در کوی باهنر، رسالت، صادقیه و خیابان‌های سوم شعبان است که اگر ایرادت ایستگاه‌های پمپاژ پیچ‌وار که در انتهای خط جمع‌آوری آب‌های سطحی شرق اهواز قرار دارد، توسط آبفا رفع شود، مشکل این مناطق به حداقل می‌رسد.

وی افزود: همچنین بهارستان و بخشی از منطقه معین‌زاده نقاط حاد در غرب شهر اهواز هستند زیرا سرریز آب‌های سطحی شهرک دانشگاه و کوی پردیس در این مناطق است که برای حل این مشکل، دو پروژه نیمه‌کاره آبفا در این مناطق باید تکمیل شوند. همچنین ایستگاه پمپاژ تخلیه این محلات باید تقویت شود. در این راستا پروژه مشارکتی بین آبفا و شهرداری اهواز وجود دارد و امیدواریم مشکل این نقاط تا پایان سال رفع شود.

وی با بیان اینکه طرح اضطراری دفع آبگرفتگی به تدریج در حال اجرا است، تصریح کرد: طبق نظر اعضای شورای شهر و کارشناسان شهرداری، برنامه شهرداری اهواز این است که با یک طرح اضطراری و کوتاه‌مدت مشکلات آبگرفتگی محلات رفع شوند. این طرح عبارت است از نصب پمپ و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ آبفا در مجاورت رودخانه یا کلکتورهای آبفا، تا در زمان بارندگی ظرفیت تخلیه بالا برود و مشکلات آبگرفتگی در زمان بارندگی کاهش یابد. اگرچه این طرح به اعتبار نیاز دارد اما اعتبار مورد نیاز آن به اندازه طرح جامع دفع آب‌های سطحی نیست.

عالیپور گفت: این طرح قبلا هم در شهرداری اهواز اجرا شده بود و تصمیم گرفته شد به صورت کوتاه‌مدت به این منوال ادامه یابد. پروژه تقویت ایستگاه پمپاژ هشتگانه کوی بهارستان بخشی از این طرح است. همچنین پروژه ایستگاه پمپاژ دیگری در اتوبان گلستان و پروژه دیگری در ایستگاه پیچ‌وار در شرق اهواز برخی از پروژه‌های شهرداری برای تخلیه آب‌های سطحی است که در حال انجام هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار