استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: متأسفانه شبکه دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز وجود ندارد ولی هم اکنون اراده ای وجود دارد که این مشکل مرتفع شود.
کد خبر: ۸۰۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 17 December 2019

غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در گفتگو با صدا و سیما اظهار کرد: سامانه بارشی قوی که از جنوب استان وارد شد بارندگی‌های زیادی را به دنبال داشت. این بارش‌ها در طول سه ساعت رخ داده است و مشکلاتی را برای مردم پیش آورده است.

شریعتی اظهار کرد: نقاط زیادی در شهرهای اهواز و کارون دچار آب‌گرفتگی شده است و آب وارد برخی از منازل شده است و مردم را دچار رنج نموده است. متأسفانه سیستم دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز وجود ندارد. بخش زیادی از سیستم فاضلاب هم دچار فرسودگی است و بخش دیگر نیز تنها کشش دفع فاضلاب را دارد.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های استانی از شب گذشته بسیج شده‌اند و به کمک اهواز و کارون آمده‌اند. شرکت‌های فولاد خوزستان، ملی حفاری، مناطق نفت‌خیز جنوب و سایر دستگاه‌های اجرایی و خود مردم در حال امدادرسانی هستند؛ البته مشکلاتی برای اسباب و اثاثیه منازل مردم ایجاد شده که در حال تخلیه آب از منازل هستیم و در مرحله بعد خسارت‌ها برآورد و بررسی خواهد شد و اقدامات بعدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شریعتی عنوان کرد: ما باید طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب اهواز را تکمیل کنیم در صورت تکمیل این شبکه، دفع آب‌های سطحی به میزان قابل‌ملاحظه‌ای تسریع خواهد یافت البته اصل بر این است که شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی ساخته شود اما هزینه سنگینی در بردارد که شاید از توان شهرداری خارج باشد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر ظرف دو تا سه سال آینده شبکه جمع‌آوری فاضلاب در اهواز و کارون تکمیل شود جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی در بارش‌های سیل‌آسا مانند بارش اخیر کمک زیادی می‌کند و رنج مردم را به حداقل می‌رساند. تلاش برای اجرای این کار وجود دارد همه مقامات استانی ملی و مسئولان نظام به این امر توجه دارند.

شریعتی عنوان کرد: رئیس‌جمهور هم صبح امروز با من در تماس بود و در جریان وضعیت و مشکلات قرار گرفت و دستورات لازم را به دستگاه‌های ملی برای امدادرسانی داد.

وی همچنین گفت: اگر بنا به انتقال و اسکان شهروندان باشد این اقدام انجام خواهد شد و هم‌اکنون در شهرستان کارون امکان اسکان را تدارک دیده‌ایم و اگر در سالن ملاقات کرد این نیاز ایجاد شود اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار