فرماندار شهرستان کارون با بیان اینکه خسارت‌های بارندگی به این شهرستان هنوز برآورد نشده، گفت : بارندگی شب گذشته در این شهرستان باعث آبگرفتگی وسیع در چهار منطقه شهری و روستای قلعه چنعان شده است.
کد خبر: ۸۰۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 17 December 2019

معصومه خنفری اظهار داشت: کوت عبدالله، گاومیش آباد، کوی گندمکار و شکاره ۳ و روستای قلعه چنعان دچار آبگرفتگی وسیعی شده و آب به خانه های بسیاری از مردم وارد شده به طوری که برخی خانه‌ها تا ارتفاع یک متر دچار آبگرفتگی شده است.

وی با اشاره به بازدید امروز استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از آبگرفتگی‌های شهرستان کارون، افزود: هنوز تعداد خانه‌هایی که دچار آبگرفتگی شده مشخص نیست و خسارت‌ها نیز هنوز برآورد نشده است، اما قرار است در شورای بحران که امروز در استانداری و با حضور شورای تامین شهرستان کارون تشکیل می‌شود، میزان خسارت و راهکارها بررسی شود.

خنفری همچنین درباره علت آبگرفتگی در این شهرستان توضیح داد: منازلی که دچار آبگرفتگی شده بر روی یک تالاب ساخته شده‌اند، در گذشته که این منطقه بخشی از شهرستان اهواز بوده این زمین‌ها با خاک پرشده و روی آن ساخت و ساز شده، البته این ساخت و سازها غیراصولی بوده و حتی ارتفاع خانه‌ها از زمین نیز یکسان نیست.

وی با بیان اینکه شهرستان کارون فاقد شبکه فاضلاب است، افزود: بخشی از آبگرفتگی‌ها ناشی از بارندگی نبوده و به دلیل پر و سرریز شدن سفره‌های آب زیرزمینی است که باعث شده آب از کف خانه‌ها بیرون بزند.

خنفری با اشاره به راه اندازی یک اردوگاه اسکان اضطراری در این شهرستان گفت: این اردوگاه دیشب برای اسکان خانوارهایی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده بود، آماده سازی شد اما اهالی حاضر به ترک منازل خود نشده‌اند.

شهرستان کارون با مرکزیت کوت عبدالله، پیش از این بخشی از شهر اهواز به شمار می‌آمد که در سال ۹۱ از این شهرستان منفک شد.

حدود ۱۰ روز است که بخش‌های زیادی از این شهرستان در بارندگی‌های اخیر دچار آبگرفتگی شده که در بارش‌های شب گذشته تشدید شده است.

در روزهای اخیر ویدیوها و تصاویر زیادی از آبگرفتگی منازل کوت عبدالله در شبکه های مجازی منتشر شده به طوری که حجت الاسلام رییسی رییس قوه قضائیه دیروز در شورای عالی قضایی از لزوم ورود دادستان به خسارت های وسیع این شهرستان سخن گفته است. دادگستری خوزستان تاکنون واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار