مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: اکنون بسیاری فکر می‌کنند ما دست روی دست گذاشته‌ایم و نشسته‌ایم در حالی که قبل از وقوع حوادث، جلسات متعددی تشیکل شده و با برخی‌ها حتی برخورد شده است بنابراین اینکه دستگاه‌های متولی دیر پای کار بیایند، پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۰۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷ 17 December 2019

کیامرث حاجی‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که امروز سه‌شنبه (۲۶ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سه سال اخیر خوزستان در بحران، مدیریت می‌شود. با توجه به تجربه اخیر که از سیلاب به دست آوردیم، از مردادماه سال جاری کارگروه مقابله با سیلاب برگزار شد و طبق قانون جدید سازمان مدیریت بحران که به همه دستگاه‌های عضو ابلاغ شده، شرح وظایف هر دستگاه مشخص و تقسیم کار نیز انجام شده است.

وی افزود: مشکل عمده کنونی ما در خوزستان، در جنوب، مرکز، جنوب غرب و جنوب شرق است. در شهرهای واقع در این مناطق به دلیل توپوگرافی و عدم وجود کانال دفع آب‌های سطحی و همچنین وجود مشکل در بحث فاضلاب، شاهد چنین مشکلاتی هستیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بارها هشدار داده‌ایم که قبل از وقوع حادثه همه امکانات و ماشین‌آلات در مناطق بحرانی مستقر شوند. ایراد بزرگی که به ما وارد است، این است که چرا پس از وقوع حادثه جهت رفع مشکل اقدام می‌کنیم؟ مردم حق دارند چنین سوالاتی کند.

حاجی‌زاده با اشاره به تاکیدات و هشدارها قبل از آغاز بارش‌های روز گذشته تصریح کرد: باید بدانیم در اهواز زیرساخت نداریم و در پی پیگیری‌های استاندار خوزستان، حتی مقام معظم رهبری مشکل فاضلاب اهواز را می‌دانند. بنابراین قبل از وقوع مشکلات باید در محل‌های مورد نظر حضور داشته باشیم.

حاجی‌زاده عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برخی از مدیران را به زور پیدا می‌کنیم اما بعد همه آنها برای مصاحبه‌های متعدد پیدا می‌شوند، حتی بعضا کسانی که مسئولیتی ندارند. در حالی که زمانی که بحرانی رخ می‌دهد، همه مصاحبه‌ها باید از این کانال باشند. اینکه هر کسی میکروفونی در دست بگیرد و اذهان عمومی را تشویش کند، مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی چرا فکر می‌کند باید استانداری برای آنها دستگاه‌ها را تهیه کند؟

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: اکنون مشکل ما به ویژه در اهواز، کارون، حمیدیه، آبادان، خرمشهر، و شادگان در خصوص دفع آب‌های سطحی و فاضلاب است که باید شهرداری‌ها بودجه را به این سمت ببرند. درست است که ایجاد کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی هزینه‌بر است اما می‌توانند دستگاه‌هایی از قبیل مکنده و پمپ را تهیه کنند. در قانون نیز پنج درصد بودجه شهرداری‌ها برای مدیریت بحران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: اینکه پس از وقوع حادثه پای کار می‌آیند، درست نیست در حالی که باید ماشین‌آلات از قبل در نقاط آسیب‌پذیر مستقر می‌شدند. اکنون چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؟ ما می‌توانستیم خدمات بهتری انجام دهیم اما این کار زمانی میسر می‌شد که قبل از وقوع حادثه در محل حضور داشته باشیم.

حاجی‌زاده با اشاره به قدردانی مردم از خدمات مسئولین گفت: در کوت عبدالله زمانی که ماشین‌ها مستقر بودند و کار انجام می‌دادیم، مردم اجازه نمی‌دادند ما از منطقه خارج شویم و از ما تقدیر و تشکر می‌کردند.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر خوزستان با بحران مدیریت می‌شود. باید حداقل بتوانیم در این زمینه مقابله کنیم زیرا نمی‌توانیم پیشگیری کنیم. اگر از این به بعد کسی به وظایفش عمل نکند، مراتب قانونی سازمان مدیریت بحران را اعمال خواهیم کرد.

حاجی‌زاده خطاب به فرمانداران خوزستان گفت: فرمانداران مدام اعلام می‌کنند که مدارس را تعطیل کنید؛ چرا باید ساده‌ترین راه را انتخاب کنیم؟ زیرا در پی تعطیلی‌ها، به نظام آموزشی ما ضربه وارد می‌شود.

وی گفت: اکنون بسیاری فکر می‌کنند ما دست روی دست گذاشته‌ایم و نشسته‌ایم در حالی که قبل از وقوع حوادث، جلسات متعددی تشیکل شده و با برخی‌ها حتی برخورد شده است بنابراین اینکه دستگاه‌های متولی دیر پای کار بیایند، پذیرفته نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار