مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد خوزستان:
قنواتی با بیان اینکه از ۷۰۵ واحد احداثی آسیب دیده در سیل مددجویان کمیته امداد خوزستان، حدود ۱۲۰ واحد آن آماده واگذاری است گفت: مکان ۶۵ واحد به دلیل قرار داشتن در بستر رودخانه جابجا می شود.
کد خبر: ۸۰۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 18 December 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از سوسنگرد، فرهاد قنواتی در حاشیه تحویل واحدهای احداثی به سیل زدگان، اظهار کرد: از فروردین سال جاری با شروع سیل در حوزه مسکن با وجود آب گرفتگی تا خرداد ماه قادر به کار ساختمانی و بررسی و شناسایی نبودیم.
 
مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه بخش مسکن کمیته امداد استان تا رفع آب گرفتگی در کنار همکاران دیگر به امداد و مددکاری می پرداخت افزود: از خرداد ماه با فروکش کردن آب، کار حوزه مسکن و ساخت و تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده آغاز شد.
 
وی ادامه داد: بازدیدها و بررسی بنیاد مسکن انجام و تعداد ۷۰۵ واحد به عنوان واحدهایی که نیاز به تخریب و ساخت و ساز و حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد که نیاز به تعمیرات داشت، شناسایی و کار ساخت و ساز و تعمیرات با همکاری بنیاد مسکن، سپاه و همچنین خیرین از جمله شرکت هواپیمایی آسمان آغاز شد.
 
قنواتی با اشاره به اینکه ۶۴۰ واحد احداثی شروع به کار شده است عنوان کرد: ۶۵ واحد باقی مانده نیز به دلیل اینکه محل استقرار این خانه ها در بستر رودخانه است و در مسیر سیلاب قرار داشتند، می بایست مکان آنها عوض شود.
 
وی با بیان اینکه از ۷۰۵ واحد احداثی، حدود ۱۲۰ واحد آن آماده واگذاری بوده و مابقی نیز در مرحله اجرایی است اضافه کرد: سعی بر این است تمامی واحدها تا پایان سال جاری به مردم واگذار شود.
 
مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خوزستان به پایان کار و واگذاری یک هزار و ۶۰۰ واحد تعمیراتی اشاره کرد و یادآور شد: تا پایان شهریور ماه تعمیرات انجام و به خانواده ها تحوبل داده شد.
 
وی تعمیرات مسکن و احداث آن را پر هزینه دانست و تصریح کرد: برای تامین اعتبار واحدهای تعمیری و احداثی از سرفصل های مختلفی استفاده شد که شامل تسهیلات بانکی ارزان قیمت و قرص الحسنه، کمک های بلاعوض دولت، کمک خیرین و همچنین بخشی نیز از طریق کمک و اعتبار توسط کمیته امداد به صورت بلاعوض به خانواده ها اعطا شد.
 
قنواتی ابراز کرد: به دلیل اینکه ساخت واحدها در متراژ بالا و دارای استحکام بودند در بحث تامین منابع مشکل ایجاد کرد ولی با کمک مردم این امر در حال انجام است.
 
وی اذعان داشت: سوسنگرد در خوزستان بیشترین صدمه را از سیل دید و علاوه بر واحدهای دیگر، نزدیک به ۱۷۰ واحد مددجویان کمیته امداد، در حال ساخت و ساز است.
 
مدیر مسکن و امور کمیته امداد امام خمینی خوزستان با بیان اینکه بخشی از منابع توسط کمک خیرین تامین شده خاطر نشان کرد: ساخت این ۱۰ واحد، محصول و نتیجه همکاری کمیته امداد خوزستان و شرکت هواپیمایی آسمان است.
 
وی در پایان تاکید کرد: شرکت هواپیمایی آسمان بخشی از هزینه های ۱۰ واحد را تقبل کرده و با استفاده از منابع کمیته امداد و دولت ۲ واحد آماده تحویل و هشت واحد دیگر در حال تکمیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار